lørdag den 4. juni 2016

Så kører han til Jægerspris


I dag gik turen til Jægerspris hvor Islandsk Fårehundeklub (læs: Annie Larsen) holdt sin traditionelle dobbelte rallyprøve.

Turen gik først omkring Nicolais Bageri, hvor jeg havde bestilt en hundekage, for at fejre Megans fødselsdag i går, og den var ualmindeligt flot, lækker og meget populær.

Prøvearealet er fantastisk, der er virkelig god plads og fine parkeringsforhold. Jeg stillede med Max og Megan, som først skulle op i championklasse hos Anita, derefter hos Conni.

Opvarmningen etc. var helt som planlagt til de første to prøver, og da der kun var 4 hunde mellem Max og Megan havde jeg dem begge med umiddelbart efter banegennemgangen.

Max var ikke med fra første skilt, og på et tidspunkt undervejs smuttede han. Jeg prøvede at lade være, men jeg VAR pænt irriteret, og han kom bestemt ikke, de første gange, jeg kaldte. Jeg vaklede, men endte med at gennemføre banen, da han kom tilbage, det var en fejl, men det var, hvad jeg gjorde.

Cleare hjernen og så opvarmning med Megan.

Det var en fornøjelse at gå med hende, hun var virkelig opmærksom og glad. Vi blev trukket 2 x 3 (en ommer og en modvillig reaktion) og 11 x 1 for skæve pladser, ude af position, langsomme reaktioner. Men netto 83 point og bestået til sin championklasse nr. 100, det var dejligt. Og så fik jeg en superdejlig tilbagemelding fra Anita om Megans performance, og det var bare skønt.

Til Connis prøve var Max start nr. 2 (af 13) og Megan nr. 9 mener jeg. Det gav mulighed for at de kom ud enkeltvis fra bilen, og opvarmningen med Max gik igen fint. Første øvelse var bakke tre skridt væk, som han er ret skrap til, men han satte sig både første gang og i ommeren (minus 13).

Jeg gjorde mig virkelig umage for at vise min tilfredshed med ham, og der blev arbejdet hårdt hele vejen igennem banen. Jeg synes bestemt ikke han præcision var i nærheden af det normale, men vi mistede kun en ommer og 2 x 1 på resten af banen, og endte med 82 point.

Megan gik noget pustende gennem banen, det var altså også ret varmt. Vi mistede sit under gang (13), havde en ommer derudover og 8 x1 og netto 76 point.

Max funderer jeg over.

Megan var igen i dag en stjerne, det var så lækkert at opleve den gamle teenager knokle på i begge prøver, og det føltes godt mentalt, at hun bestod sin prøve nr. 100 i championklasse.

Det var en superhyggelig prøve, tak til alle, men ikke mindst dommerne Anita og Conni og Annie, som er den store drivkraft.

Ingen kommentarer: