mandag den 13. juni 2016

Opsang og motivation

Fødselsdagsgave fra Anja til Max - han er vild med den!

Aftenens træning på Anjas HTM/FS sommerhold var endnu engang fantastisk. Vi startede med to øvelser, som jeg prøvede første gang på Hundedagene, og havde ønsket igen. Først timing af spin på ordene Beat It. Jeg kan slet ikke få Max til at spinne, så det passer med den ret hurtige musik, men lavede nogle fantastiske stop (stå), og det var sjovt.

Derefter skulle vi pause, så det passede med de små pauser i et andet Michael Jackson nummer, det er ret spændende, og jeg fik lavet nogle gode forløb med Max i P9, forlæns og baglæns i almindelig og langsom gang.

Jeg var nummer to i den individuelle og fik først en ordentlig opsang af Anja, på en rigtig god måde. Den korte udgave: Jeg træner alt for meget med Max og alt for meget præcision. Hun vil se en Max, der er sulten efter at komme ind og træne med mig, og se mig stoppe, når Max allerhelst vil fortsætte. Han skal bare være topmotiveret hver gang vi træner, det skal være mit eneste fokus. Hans motivation og min motivation kan tilsammen gøre, at vi rykker. Hvis han mangler motivation, kommer vi ingen vegne.

Leg med det nye favoritlegetøj (foto: Anja)

Jeg gik den mest anstrende udgave af Walking the Dog ever med Max. Anja styrede belønningen, det var motivation der var fokus, og masser af engageret leg med det nye favoritlegetøj, som Max fik i fødselsdagsgave af Anja (han bliver 5 år i morgen). Der blev arbejdet hårdt fra både hans og min side, og er du vimmer hvor glæden, arbejdsiveren og motivationen lyste ud af ham. Og også af den efterhånden noget slidte fører håber jeg :-)

Walking the Dog uden hund (foto: Neel)

Den sidste del af min tid brugte jeg på at gå Walking the Dog til musik, uden hund og med bind for øjnene. Det føltes rigtigt godt. Jeg skulle kun tænke på at følge musikken, jeg kunne direkte mærke, hvor jeg kom til at hakke i rytmen, men det meste af tiden føltes det fantastisk, at kunne føle nummeret på en helt anden måde end normalt.

Afslapning ... (foto: Neel)

At sige at jeg gik motiveret fra undervisningen vil være årets underdrivelse, jeg føler mig 200 % motiveret.

Jeg må altså også nævne, at Anita & Osseau var oppe som de sidste af de seks ekvipager, og jeg tror de begge var lidt trætte af ventetiden, men de gik bare ind og lavede to fantastiske udgaver af Something's Gotten Hold of My Heart, det første virkelig flot, det andet endnu bedre og virkelig fantastisk og magisk. Det var en dejlig afslutning på en skøn aften.

Tak til alle mine dejlige medkursister og ikke mindst tak til Anja for at ramme mig lige der, hvor jeg har brug for det.

Ingen kommentarer: