torsdag den 16. august 2018

Ferie dag 14 – Bornholm dag 3

 
Så nåede vi allerede til den sidste af tre dage på Bornholm. Fokus har fra starten været middagen på Stammershalle Badehotel i går, middagen på Nordlandet i tirsdags var bonus, og alt andet på turen krydderier.

I dag havde vi kun to fixpunkter: Torvehallen og en softice 😊


Efter at have tjekket ud fra Klintely gik turen til Hasle og Bornholms Center for Arts & Crafts - Grønbechs Gård og syv mindre udstillinger, bl.a. Anne Marie Helger kostumer.


Vi havde besluttet os for en kop kaffe og en kage et eller andet sted og sigtede mod Listed/Svaneke. Vi fandt igen en alternativ rute, var omkring Nyker (Bente Hammer!), kom gennem Almindingen og standsede spontant ved borgruinen Lilleborg, dels for at blive lidt klogere, dels for at lufte hundene.

Derefter gik turen til Svaneke, vi fik kaffe og croissant (meget lækre) på Café Chicco på torvet.



Så gik turen lidt på kryds og tværs mod Rønne, hvor vi endte ved Torvehal Bornholm, fik en dejlig frokost – en kartoffelmad i topklasse og en Svale Bajer til mig - og handlede lidt til aftensmad.


Helt traditionelt sluttede vi hos Kjærstrup Chokolade i Rønne, hvor vi skulle have softice. Den unge pige, som betjente Kirsten, var meget ked af det: hun var blevet skældt ud hele dagen, fordi softice-maskinen var gået i stykker … Vi fik noget fantastisk is i stedet!

Hjemturen var med Leonora Christina. Det var lidt vemodigt, hende har vi sejlet med rigtigt mange gange, og dette var måske sidste gang ☹

Kirsten og ikke mindst jeg har besøgt Bornholm mange gange de sidste 20 år. Ferie, udstillinger, LP-prøver, rallyprøver og endnu mere ferie. Og de seneste år jagten på store kulinariske oplevelser.

Vi håber på og regner med endnu flere besøg. Jeg vil helt sikkert tilbage til Stammershalle Badehotel. Jeg kan ikke tillade mig at sige at det er Bornholms bedste restaurant, når jeg ikke har styr på alle de andre, men det er en god kandidat, og kan varmt anbefales.

Jeg håber de har åbent 23. marts 😊

Ingen kommentarer: