lørdag den 4. maj 2019

Kom maj, du søde milde

Torsdag den 2. maj

Maj er på et enkelt område startet lidt hæsblæsende. Jeg er kommet i strid modvind i et projekt, og har – for at vende det til noget positivt – haft god lejlighed til at træne selvkontrol. Det er heldigvis lykkedes, det er jeg glad for og stolt af.

Det er fantastiske morgener på stranden. Vind og vejr gør, at det er en helt forskellig oplevelse hver dag, og jeg nyder opholdet ved badebroen for at tage morgenbilledet.

Onsdag den 1. maj

Eftermiddagsturen med Max onsdag gik omkring Christinas Blomster & Livsstil, vi købte en flot buket som nemt kunne transporteres hjem.

Torsdag den 2. maj
 
Torsdag den 2. maj

Torsdag var der heller ikke noget særligt på programmet. Max og jeg fik eftermiddagstur sydpå ad strandstien og hold da op et betagende vejr.


Kirsten var nem at lokke til noget hverdagsluksus, så vi fik en flaske Champagne Traditionnelle Brut NV fra Locret-Lachaud.

Fredag den 3. maj

Jeg har ikke dømt rally siden 12. januar, men i så var der pludselig to prøver meget tæt på hinanden.

I går var jeg inviteret til at dømme i Dansk Brugshundeklub Rødovre, en aftenprøve med start kl. 17:00. Det var en skøn aften! Et meget flot arrangement, velorganiseret, en rigtigt god stemning, flotte præmier og en ekstraordinær dommergave. Mine baner kan ses her.

Championbane

Vi startede med championklasse. Jeg synes i al ubeskedenhed at det var en ret fed championbane (ja, de andre også for den sags skyld), den vil jeg rigtigt gerne prøve selv ved lejlighed 😊

Seniorbane

Dagens sidste prøve var den allerførste DKK seniorklasse, det var ret mørkt, og det var svært at læse skiltene, men de tre deltagere tog det med højt humør.

Jeg var først hjemme lidt over 22.

Lørdag den 4. maj

Jeg stod op 5:30 som til hverdag, det sædvanlige morgenritual med morgenmad til hundene, de to km til åen og retur, morgenmad til mig, kaffe og så gør banerne klar til prøve i Dansk Collie Klub med start kl. 9:00 ved Rishøjhallen, kun 6 km fra mig.

Begynderbane

Her startede vi med begynderbane og vejret var mest med os, der kom lidt hagl og lidt regn, men ikke noget særligt. Mine baner kan ses her.

Vi kørte igennem og derefter fik jeg en hyggelig frokost med arrangørerne. Jeg var hjemme lidt over 14 og følte mig en anelse brugt og tog en morfar.


Jeg fik lov at hjælpe med aftensmaden og fik en lækker India Pale Ale fra Svaneke Bryghus til.


Aftensmaden var ekstraordinær og - synes vi begge - meget velfortjent.

Jeg har dømt i alt 83 ekvipager indenfor under 24 timer, en del var gengangere. Det gik helt som det skulle til prøver: En masse flot, en del, der ikke lykkes helt som førerne havde håbet på, en masse glade deltagere, nogle skuffede, nogle kede af det og nogle få sure.

Hvad vil jeg specielt huske rallyprøverne for? Fredag er jeg ikke i tvivl: Det er Liv (2 x champion, 1 x øvet) og Mia (2 x begynder). De kom (som altid) med den mest fantastiske glæde og begejstring, de tog det gode og det mindre gode med godt humør, og de var glade uanset hvor mange eller få point de fik. De er glædesspredere og dem vil vi gerne have endnu flere af!!!

Og så var der en begynderklasse md 3 x 100, alle naturligvis superflotte, men det var specielt 3. vinder Michalle og Kami jeg vil huske. Michelle havde det skønneste førerarbejde og hun og Kami arbejdede sig smukt igennem banen, og hendes overraskelse og glæde over at debutere med 100 point var bare vidunderlig.

I dag gik turen så til Rishøjhallen, og dér også masser at glæde sig over. Og jeg ved lige præcis hvilke to ekvipager der gjorde størst indtryk på mig: Conni og Dodo i begynderklasse, de har arbejdet så meget for at gøre Dodo tryg, og de gik en superflot bane i dag til 92 point og blev RBM. Og så var der Marieanne og Skye, som gik den smukkeste championbane, med to skæve positioner, og endte med 98 point og første supercertifikat – det var SÅ smukt.

Det kan godt være, at jeg er lidt træt efter sådanne to prøver, men mentalt glæder jeg mig vildt over, at der er så mange fantastiske ekvipager i rally, som så åbenlyst nyder at arbejde med deres hunde, og hvor samarbejdet gør mig helt blød indeni. Det er jo præcis, hvad det hele handler om, den unikke følelse indeni, når samarbejdet mellem hund og fører er perfekt (den berømte boble), og jeg som dommer kan se, at det bare kører. Det bliver ikke bedre.

Tak til arrangører, hjælpere og deltagere for at være med til at gøre alt dette muligt!

Ingen kommentarer: