onsdag den 22. maj 2019

Magisk aften – om energi i makkerskabet


For 4 år siden var jeg til min første coachingsession hos Anja, jeg skrev et blogindlæg om det Magisk aften

Jeg har skrevet blogindlæg om alle coachingsessionerne og i går, præcis på 4-års dagen (der VAR et tilfælde), havde jeg den 16. session.

Det blev igen den bedste nogensinde. Hold da op, hvor har jeg udviklet mig vildt mentalt i den periode, og sessionerne foregår på et ret højt niveau.

I går fortalte jeg om de sidste tre måneders forløb, ikke mindst talte jeg en del om Roskilde. Der var nogle dårlige oplevelser og noget selvkritik jeg skulle af med. Anja synes jeg var for hård ved mig selv, hvilket jeg ikke sådan havde tænkt over, men det er da rigtigt.

Men jeg har reflekteret over forløbet og har gjort de nødvendige korrektioner i forhold til de kommende prøver.

Jeg havde også brug for at nævne nogle andre dårlige oplevelser, jeg tror det mentalt fik dem helt ud af systemet.

Den opgave jeg fik sidst 100 %: ”Men som altid kom vi over i den svære fase, hvor jeg skulle sætte ord på følelserne og tale om, hvordan jeg kunne betinge dem, med henblik på at kunne genskabe dem, når der var brug for det. Det lød enkelt og det er meget sværere – at bevidstgøre følelserne. Der er virkelig noget at arbejde videre med: at konkretisere det, jeg føler indeni; give det form, farve, sjæl …” har jeg arbejdet meget bevidst med, og jeg har fået en masse fantastiske oplevelser genkaldt og skabt et signal, der kan genskabe dem, når jeg har brug for det. Noget med min højre øreflip …

Vi sluttede af med, at Anja tegnede stjernen for oven, og jeg skulle sætte ord på takkerne. Toppen, blev til en større hjemmeopgave, hver af stregerne ved makkerpar skal jeg sætte ord på …

Som bonusopgave fik min højre øreflip til opgave at skrive et blogindlæg – der tog Anja ganske fusen på mig. Men både Megan, Lille Bjørn og Max har skrevet blogindlæg, og selvfølgelig kan min højre øreflip også gøre det!


I aften var jeg til rallykonkurrencetræning på Amandas hold i Jersie og jeg fik to magiske træningstimer.


Efter banegennemgangen trænede jeg med Max. Magic cirkel med tre skilteholdere, 2 kegler, noget legetøj og en masse godbidder. Der var nogle øvelser, vi skulle arbejde med, men primært skulle vi udbygge makkerskabet og have det sjovt.

Derefter kom Max i bilen og kom ud igen lidt før vi skulle på banen. Vi gik meget prøvelignende i gang med prøven, og jeg var meget tilfreds med vores samarbejde. Dæk under gang lavede jeg om to gange, fuldstændig roligt, fordi Max skulle finde ud af, at det ikke var farligt, og der var lidt snuseri her og der. Men der var flere nye øvelser, som vi klarede uden problemer, og banen var bestemt ikke nem.

Jeg gik kontrolleret ud, og så legede vi – hvis det havde været en rigtig prøve, ville jeg have fået en anden til at få feedback for mig. Nu var det træning og jeg fik feedbacken et stykke tid efter, da vi var færdige med at lege og Max tilbage i bilen.

Nogle iagttagelser fra Amanda:
  • Det ser ud til at være et fast mønster, at Max skal snuse, når vi har gået et par skridt på banen
  • Han viser tydeligt, at han ikke har det godt med de andre hunde
  • Han skal forstærkes i udgangspositionen i øvelser, hvor jeg forlader ham – han kan ikke lide at blive efterladt
  • Han slår fra efter godbidder, så jeg skal passe på med dem under træningsprøver
  • Han slår lidt fra nogle gange, måske fordi er det er nye øvelser, og jeg gør anderledes, fx cirkel rundt om fører med 90 graders vending
Vi trænede lidt selv bagefter, holdt en pause, og så var tilbage og træne lidt med de andre som forstyrrelser, inden den individuelle tid, hvor vi arbejdede med starter, nu med de andre på holdet som forstyrrelser – og de havde nu fået det at vide! Vi fik lavet en intens udgave af Bianca-cirklen med starter lige op ad de andre inkl. Rose.

Det hele handlede om, at jeg slappede totalt af, selv om det var svært, fordi jeg stolede på Max, og jeg var præcis, som jeg gerne vil have jeg skulle være indeni, når jeg går til prøver, afslappet, grinende, med fuld tillid til Max.

Så jeg hyrede mentalt alle de andre til at stå ved ringkanten næste gang jeg skulle til prøve 😊

Fed oplevelse, fed stemning, en perfekt anledning til at prøve både noget af fra HTM-træningen hos Anja sidste uge, og noget af det vil talte om, ved coachingsessionen i går. Det er ikke ritualer jeg har brug for, som at tage linen af på en bestemt måde, gå ind på en bestemt måde, lære banen udenad eller andet i den dur.

Mit ritual skal være at gøre det nødvendige for at skabe den indre stemning, som fortæller Max, at han og jeg er verdens bedste makkere, og her kommer vi og klarer det hele 😊

Ingen kommentarer: