onsdag den 8. maj 2019

Rally med udfordringer



Til aften startede en ny runde af Amandas rallykonkurrencetræningshold i Jersie, det første udendørs. Vi er seks på holdet, tre gengangere og tre nye, og skabelonen er den velafprøvede og velfungerende: en af deltagerne gennemgår dagens bane, der er banegennemgang som til rigtig prøve, og derefter går vi alle en bane og får feedback. Dernæst en individuel runde.


Banen var min championbane fra Rødovre i fredags, med enkelte valgmuligheder undervejs for deltagere, som ikke var klar til championbanen, og Max og jeg var først på.

Vi gennemførte den sædvanlige opvarmning og var helt klar, da vi skulle på banen. Troede jeg. Max gik i snus, da vi lige var kommet i gang, og da vi kom til andet skilt stoppede jeg, gik ud af banen med ham, tog en dyb indånding, og så gik vi ind og gik en flot bane!

Fin feedback fra Amanda, herunder blev der spurgt ind til, hvad jeg havde tænkt ved start og pludselig kom der ord på, jeg havde ikke slappet ordentligt af og smilet. Det gjorde jeg efter den dybe indånding. Så igen, igen, Max’ dårlige start afspejlede 100 %, at jeg ikke var 100 % i balance. Jeg fik leget med ham bagefter, vi trænede lidt og gik en kort tur i Jersie landsby inden han kom i bilen.

Han kom ud igen små 10 minutter før vi skulle have den individuelle runde, opvarmning igen, og så var vi klar til at gå samme bane igen. Det gik virkelig godt, vi lavede spring-ro-spring om, men ellers super flot.

Og så én gang til med højrestart. Igen en masse flot, Max er blevet meget bedre på højre side, og det gik fint indtil springet. Jeg fulgte Amandas råd om ændret stop kommando ved springet (Max – stå), det virkede perfekt, og jeg kastede tankeløst en godbid hen til ham. Med det resultat, at han i dobbeltspringet stoppede tre gange efter det første spring, for at lede efter godbid ☹ Jeg gik videre, og resten gik fint, men jeg var pænt irriteret på mig selv … Amanda fik mig til at smile igen bagefter, og jeg var dermed også klar til at tage fornuftigt imod feedback.

Summen af dagens træning: Max er superskarp, faktisk tror jeg ikke, han har været skarpere nogensinde. De eneste steder der sker noget underligt, er når hans fører begår fejl. Han må virkelig skærpe sig den lille bitte smule, der skal til, for at de er topskarpe hver gang. Han kan fx genlæse Rallymanifestet https://paulmegan.blogspot.com/2019/03/rallymanifestet.html og efterleve det fuldt ud 😊
 
Rosa synes godt træningen kunne være fortsat!

En fed træningsaften, gode læringspunkter (igen igen) og endnu engang kan jeg konstatere, at Amanda er fantastisk til at læse mig og til at give feedback lige midt i prik.

Ingen kommentarer: