torsdag den 30. maj 2019

Lang weekend & Selvcoaching i praksis

Onsdagsaften hygge

På det sidste møde i går eftermiddags side var der en lidt løssluppen stemning, jeg kom til at sige, at der var gået fredag eftermiddag i den, og vi blev enige om det VAR fredag eftermiddag, og en weekend på fire dage lå forude.

Eftermiddagstur onsdag

Jeg kan konstatere, at min livsstilsomlægning er lykkedes. Den 21.3 var jeg for første gang i nyere tid under 77 kg. i vægt (76,8) og siden da har min vægt ligget omkring 77.

Solopgang og badebro torsdag morgen

Jeg bruger billedet, fordi jeg tænker på det i forbindelse med min ændring af attitude med Max til alle prøver: det tager tid, men med tiden bliver det en vane, og så sker det ubevidst.

Rallybane i Kolding

Men i dag kunne jeg konstatere på godt og ondt, at jeg ikke er helt i mål … Amanda og jeg var til rallyprøve i Kolding, og endnu engang slog Max fra inden start. Det må jo være mig eller omgivelserne der gør noget ved ham, men inden vi skulle i ringen – efter en fin opvarmning – slog han fra, kiggede væk, løb hen mod Conni (som dømte), det sædvanlige dårlige mønster lige inden start. Vi kom i gang og han var kun 80 % på. Dumme ommere, og ved skilt 18 af 19 en fører, som fik den forkerte følelse og blev irriteret, da sit under gang skulle laves om, fordi Max rejste sig, da jeg gik om.

Der var mange superflotte momenter bl.a. en flot øvelse 1 (bakke væk fra fører), springvand, stå og dæk under gang mv.

Irritationen var desværre den mest fremtrædende følelse efter prøven, og der skulle lige hives fat i den mentale nødhjælpskasse for at få det på plads. Amanda måtte lægge øre til en gang selvcoaching, da vi kørte fra Kolding, og det hele kom på plads i mit hoved.

Jeg skal huske at rose Conni, for en meget fin måde at give feedback på, og hjælpe mig til at fokusere på en masse positivt ved prøven, trods alt.

(Vi endte med 81 point og en placering som nr. 14 i et felt på cirka 20).

Amanda fik sagt noget om, hvordan mit hoved var indrettet, og jeg svarede at hvis Excel ikke fandtes ville jeg opfinde det, for mit hoved ER et stort regneark, og der kom i dag lidt resultattænkning ind, som absolut ikke var positivt for min indsats.

På lørdag står en dobbeltprøve i Vipperød (Islandsk Fårehundeklub) i kalenderen, hvor jeg skal oppe i 2 x champion med Max, Mathilde skal op med ham 2 x i juniorklasse og hvor jeg også skal dømme en uofficiel Nordisk klasse til støtte for HMC.

Torsdag aften

Jeg har ikke nogen specifikke mål for mine egne prøver, bortset fra at et dårligt minde fra IF sidste år, som skal erstattes med et godt minde. Og at jeg skal efterleve Rallyreglementet. På det punkt fik jeg en særlig dejlig tilbagemelding fra Amanda i dag 😊

Ingen kommentarer: