fredag den 31. maj 2019

Rallyprøver i Islandsk Fårehundeklub & Ny hund og race

Hugo (far til Cocker-kuldet)

I morgen skal Max og jeg til Vipperødhallen og deltage i rallyprøver hos Islandsk Fårehundeklub, som altid arrangeret af Annie Larsen. Rallyprøverne hos IF har altid prioritet. Jeg har dømt hos dem til officielle prøver i 2014, 2016 og 2017 og i morgen i en uofficiel nordisk klasse.

Jeg har været med som deltager i 2010, 2011, 2015, 2016 og 2018 og altså igen i morgen. Max er tilmeldt 4 prøver, 2 i championklasse med mig og 2 i juniorklasse med Mathilde.

Det har høj prioritet hos mig at deltage i arrangementer i specialklubber, prøver hvor der ikke er kvalifikation til DM eller Årets Hund på spil, det er helt almindelige prøver, med arrangører, der har kælet om netop dette arrangement.

I morgen bliver en prøvedag som alle andre og så alligevel ikke. For godt et år siden gik Max og jeg vores livs værste championklasse nogensinde (altså ikke Max, men jeg), det var hos IF, og det har jeg virkelig kæmpet med mentalt og det har givet et pres i mit hoved inden prøven i morgen, som er helt latterligt.

Det skal nok blive clearet til i morgen.



Ved en rutinemæssig gennemgang af fotos på min relativt nye telefon faldt jeg over disse to fotos, ikke noget exceptionelt, men naturligvis gode til at sætte refleksioner i gang.

Aperol fredag eftermiddag

Det var ikke pga. af dem, men det kunne det have været, at jeg ret spontant meldte mig til et konkurrencehold spotkursus i rally hos Camilla Jaller, en meget dygtig instruktør, som netop har bestået Rallyinstruktøruddannelsen hos Sydkystens Hundeskole. Helt friske øjne på Max’ og mit samarbejde er jeg sikker på, at jeg kan få noget ud af.

Fredags aften luksus

Nu til noget helt andet.

Jeg har længe været på jagt efter den næste hund. Efter Lille Bjørns pensionering er der ”kun” Max tilbage, og jeg må indrømme, at jeg synes at cirka nu er et ganske perfekt tidspunkt for en ny hund. Herhjemme har race været diskuteret en del, og jeg har også fået masser af godt input fra gode hundevenner.

Torsdagsrally i Kolding

I går, på turen hjem fra Kolding, var Amanda og jeg et smut forbi nogle engelske Cocker spaniel hvalpe. Kirsten og jeg har talt det igennem, og i dag indbetalte jeg depositum. Så hvis alt går vel er Kirsten og jeg fra først i juli de lykkelige ejere af en Cocker han, Oscar. Vi er tilmeldt et Foundation-hold hos Johanna med start 29. juli …

Fra fredagseftermiddagsturen med Max

Jeg vil da godt lige nævne, at jeg glæder mig 😊

Ingen kommentarer: