mandag den 7. oktober 2019

Når jeg bliver gammel



Når jeg bliver gammel
Skal bugten være så fuld af liv, der hvor solen går ned
For intet liv gemmes væk
For at forsvinde helt alene med sin ensomhed.
(Gnags, 1989)

Sidst på eftermiddagen var Lille Bjørn og jeg i Solrød Centret til sidste runde Nose Work hos Merete i denne omgang.

Vi startede med lidt rallytræning, sideskift foran, snur ind mod fører, sideskift omkring kegle og fremsending til kegle. Lille Bjørn er dejligt på, og jeg tror seniorklasse med meget færre stationære øvelser end championklasse, vil passe os fint. Bare jeg er meget omhyggelig og rolig med mine håndtegn, kan han sagtens det hele. Målet er at debutere ved en uofficiel prøve senere i år, og så tager vi den derfra.

Selvom jeg ikke er meget for at indrømme det, så måtte jeg flere gange under Nose Work træningen tage mig i at tænke, at Lille Bjørn er ved at blive gammel. Han er jo kun 12 år og 7 måneder, og det er vel ingen alder, men det er det jo desværre lidt.

Vi startede hos Merete med mindre færtbilleder, og det var simpelthen for svært. Han havde problemer både med at fange færten og med at lokalisere kilden, og vi sprang eller måtte springe flere kilder over.

Det gik noget bedre, da vi kom i gang med selvtræningen og normal størrelse færtkilder. Og så alligevel. Flere flotte passager, men også en del passager, hvor han søgte hjælp. Manglende vedholdenhed i forhold til træningen de forrige runder.

Jeg går ikke i panik, jeg er bare en lille smule bekymret …

Jeg kan godt mærke, at det er fint nok at træne for træningens skyld, men det er en del mere motiverende for mig, når jeg har et specifikt mål. Med Lille Bjørn er det dels en officiel NW-prøve, dels en debut i seniorklasse i rally.

Med Max er det vores næste optræden i FS2 – først på Samsø, siden til DM – den næste NW2-prøve, og så at fastholde den gode udvikling i samarbejdet, både i rally og i det hele taget.

Otto, ja det er lidt tidligt at tænke på prøver, men han skal jo debutere i sandkasseklassen på Samsø. Musikken er på plads, og jeg véd, hvad vi skal vise i ringen, og vi får en fest i de godt 2 minutter, vi er på banen.

Og så vil jeg da gerne have ham med til den traditionelle juleafslutning hos Anja & Johanna, og Anita gav mig den gode idé at meldte til færdighedsprøve 1. Jeg har for længst glemt, hvad det går ud på, men læste op på det i går, og nå ja, det er jo ”bare” alt de vi arbejder med på Foundation 😊

Så hvis alt går vel, skal igen til at prøve at gå til prøve med tre hunde på en dag.

Ingen kommentarer: