tirsdag den 3. maj 2011

Specialklubber

Jeg har de sidste 15 år været medlem af Dansk Terrier Klub (DTK) og de sidste 8 år af Spaniel Klubben. Jeg synes det er naturligt at være medlem af specialklubberne for sine egne racer, og støtter rigtigt gerne egne og andre specialklubber.
DTK er organiseret med racegrupper, og jeg har i mange år været meget aktiv indenfor border terrier gruppen, og de seneste år inden for Norwich terrier gruppen. Det er lidt svært at skaffe grundlag for de store aktiviteter inden Norwich terriers, det er en meget lille race i Danmark. Men et årligt skue er det da blevet til, først i samarbejde med border terrierne, så sammen med Norfolk terrierne. I år skulle det have været 15. maj, men vi måtte aflyse da vi kun nåede op på 12 deltagere. Hovedundskyldningen var noget med konfirmationssøndag, og det har en nørd jo lidt svært ved at acceptere som undskyldning.
Så nu står jeg med en søndag jeg kunne have brugt til rallyprøve, uden aktivitet :-( Nå, jeg finder nok på noget andet.
Vi havde ellers besluttet at Lille Bjørn ikke skulle udstilles mere, men så holder DTK sørme udstilling i Ravnsborghallen i Køge den 18. juni, så det var da næsten for nærliggende lige at tage den med :-) Det bliver nok Kirstens tjans, for det er store flytteweekend på arbejde.
Og så kom der lige et nyhedsbrev fra Spaniel Klubben region 2, hvor Anne Ingevold kæmper en heroisk kamp for at få aktiviteter i gang. Og et skue med efterfølgende prøver ved Køge-Herfølge Jagtforening var alligevel ikke til at stå for. Så jeg har tilmeldt Megan en dressur 2 prøve, det er snart 5 år siden vi har prøvet det, det bliver helt hyggeligt.
Vi skal specielt arbejde med at se to apporter blive kastet og holde apporter ved aflevering. Ellers er der noget lineføring og fri ved fod som ikke burde volde problemer, et minut i dæk på 50 meters afstand, indkald på 50 meter med dæk halvvejs (10 meters zone!), et slæbespor på 50 meter (samme spor for alle hunde), og en skjult apportering på 20 meter. Vi skal lige have prøvet det et par gange, men jeg har stor tillid til at Megan nok skal klare den!
Vi benyttede aftenens som altid vildt hyggelige rallytræning hos Susanne til at træne apporteringen og dæk/indkald, og jo - der skal arbejdes med at hodle fast i apporten ...

Ingen kommentarer: