lørdag den 28. maj 2011

Rallyprøver og Nørdklub

I dag gik turen til Rishøj Hallen i Køge, hvor Dansk Collie Klub havde arrangeret LP- og rallyprøver. Som altid meget veltilrettelagt.
Lille Bjørn debuterede i Ekspertklasse i rally. Jeg håbede på at bestå. Jeg havde en plan B, som gik på at hvis Lille Bjørn mistede gejsten undervejs ville jeg afbryde den officielle prøve, men fuldføre med passende belønninger det sidste stykke.
Lille Bjørn var bare helt tændt, og der var bestemt ikke grund til at afbryde. Vi mistede 20 points på sit, bliv, fører drejer og går et skridt og kalder hunden ind (jeg lavede den om, men Lille Bjørn gik med begge gange), og ærespladsen. Derudover mistede vi otte point, og endte med 72 point og bestået!
Tak til Anita som optog prøven:



Megan var oppe i championklasse, og jeg synes hun virkede ualmindeligt uoplagt. Vi fik 85 point og blev 2. vinder. Tak til Susanne, som optog prøven:





Men Lille Bjørns bestået var hele dagen værd!
Til aften har jeg bl.a. læst en stribe blogs. Og så måtte jeg lige have fat i Kirsten, og fortælle at hun er omtalt i Connis blog.
Jeg læser Connis blog fast – det er vi ret mange der gør! – og som I kan se er Nørdklubben også blevet relanceret. Conni og jeg har besluttet at nedlægge de to gamle nørdklubber og etablere en ny, som bliver med fokus på LP og rally, da mange af os er engagerede i begge dele.
En hurtig optælling viste at 10 ud af 16 fra den nye nørdklub var til stede i dag, og også satte deres præg på flere af klasserne. Jeg har ikke styr på alle resultaterne, men Charlotte Lia vandt rally øvet klasse med Laika med 100 point, og rally championklasse med Spot med 90 point. Nette vandt ekspertklassen med 98 point. Conni vandt LP2 med Zcarlet (med et 0), Anita fik LP2 med Osseau med 185 point. Til lykke til jer alle.

Ingen kommentarer: