lørdag den 18. februar 2012

En nørdet dag



Vækkeuret var stillet på 05:30 som til hverdag, for der var indskrivning til rally championklasse i Sorø Hallen fra kl. 7:45-8:00. Megan, Max og jeg mødte i god tid i lighed med fire andre nørder og en svensker. De fem nørder var Amanda, Anita, Annie, Charlotte og jeg. Anita var fotograf og vi fire andre udgjorde sammen med svenskeren championklassen.
Den gik fantastisk! Annie & Tira fik deres første superpind med 99 point, Charlotte & Spot blev nr. 2 med 97 point og Megan & jeg fik 93 point på 3. pladsen.
Anita optog ovenstående video.
Man kan ikke se det på videoen, men jeg arbejdede med Megan lige uden for banen, gik ind på banen i en flyvende start, og i det øjeblik vi trådte ind blev alle Megans reaktioner langsommere, hun begyndte at snuse og kigge væk … Hvad sker der?
Turen gik tilbage til Solrød, og derfra til hallen i Greve med Max, hvor vi skulle deltage i den første time af Connis Think-Plan-Do-kursus. Det gik rigtigt godt:
  • Fællesdæk: Jeg kan stå på 5-6 meter, gøre underlige ting, og han bliver liggende i 10 sekunder. Jeg skal bestemt sætte kriterierne meget hurtigere op i denne øvelse.
  • Fællessit: Han vil dække hele tiden, så jeg arbejder på helt kort afstand med at forstærke sitten, bl.a. mens jeg går rundt om ham.
  • Spring: Et par superflotte LP1-spring
Herefter skulle vi hver især demonstrere nogle af de ”gule/røde”-øvelser, dvs. øvelser hvor vi er langt fra færdige.
  • Næseprøve: I forlængelse af de gode søg i haven i går bad jeg om bunkemetode, og hold da op. Selvom jeg pressede citronen med antal gentagelser gik Max supermålrettet frem, ingen tvivl om at han forstår øvelsen.
  • Stå: Jeg har næsten ikke arbejdet med den, og prøvede lidt under opvarmningen, men det gik rigtigt godt da jeg skulle vise den for Conni. Jeg skal få håndtegnet væk (Max forstår stå) og hæve kriterierne meget mere.
  • Stillingsskift: LP1-skiftet begynder virkelig at ligne noget.
En rigtig god træningstime inden turen gik tilbage til Solrød, en hurtig frokost, og så til Sorø igen, hvor jeg nåede frem præcis til banegennemgangen for Ekspertklasse.
Lille Bjørn endte med 83 point, vi mistede 10 på sit-stå-dæk, men fik æresplads og bakning.
Tilbage til Solrød og så alene til Greve, hvor Camilla og jeg var observatører på to af vores nye instruktører i Sydkystens Hundeskole.
Jeg var hjemme ved 18:30-tiden, og det er godt der ikke står hundeaktiviteter på programmet i morgen – bortset fra lidt træning med Max måske?!

Ingen kommentarer: