fredag den 20. december 2019

Et kritisk projekt, juleferie og feedback

Vi skåler på en god juleferie :-)

Forrige fredag – den 6. december - fik jeg en lakonisk mail, om at jeg var udpeget til projektleder af et kritisk projekt med deadline 31. januar 2020. Der var kickoff 9. december om eftermiddagen, jeg nåede lige at hilse på nogle af de vigtigste deltagere i projektet, så skulle jeg afsted. Og havde fri hele 10. december, fordi jeg skulle opereres i højre øje.

Jeg har valgt at betragte det som en tillidserklæring, at jeg blev udpeget, og har knoklet på, for at få overblik over en masse aktiviteter. I går aftes var en tre løse ender, som var kritiske, de første to timer i morges blev de første to klaret, den sidste var en reel risiko. I løbet af formiddagen blev den sidste lukket og jeg var klar til at tage på tidlig juleferie. Lige over frokost kom der så en mail om at en af de to, der tilsyneladende var lukket om formiddagen, ikke var det alligevel. Så der fløj mails frem og tilbage, og der blev ringet rundt. Og lidt over 16 faldt det hele på plads.

Sikken en lettelse! Endelig kunne jeg slukke for telefonen, og se frem til 16 dages velfortjent ferie 😉

Vi har ikke de store planer for ferien, hvilket er ret dejligt.

Jeg må indrømme, at vægten har udviklet sig lidt i den forkerte retning de sidste uger, stadig under 80, men der skal arbejdes på at komme ned på 77 igen. Det bliver der fokus på.

Jeg fik opereret højre øje for grå stær den 10. december, og ved kontrollen i går var synet perfekt. Det blev aftalt, at venstre øje skal opereres den 7. januar, og jeg glæder mig vildt. Det har været en åbenbaring at få normalt syn på højre øje, og jeg glæder mig hver eneste dag over det.

I onsdags var jeg til første fitness-træning efter operationen, og det var samtidig et jubilæum: Det var præcis 1 år siden, jeg startede til fitness hos Tina. Jeg har booket timer i januar og februar, for det er noget af det, jeg har erkendt i år: Det er helt afgørende for mit velbefindende at holde mig selv i gang fysisk.

Jeg kommer helt sikker tilbage til det i mindst et blogindlæg inden årets udgang, men det jeg primært har lært i år, det er noget ganske simpelt og 100 % mentalt – simpelt men ikke enkelt: hvad enten jeg er til prøve eller træning, så handler det om, at vi er her for at have det sjovt. Det er rigtigt nemt at skrive og sige, men det har været virkelig været svært for mig i virkeligheden.

I år er det lykkedes rigtigt godt for mig ved mange lejligheder.

Den magiske aften i tirsdags , som jeg skrev om i blogindlægget i onsdags, blev bl.a. magisk, fordi jeg var 100 % tro mod det jeg har lært i år. Det hele gik op i en højere enhed.

Jeg har fået en del positive tilkendegivelser om forløbet, og så var der lige denne, der slog dem alle:

”Hold nu lige op Paul, jeg har lige læst din blog fra i går og set videoerne.

Sikke en dejlig aften I har haft, så fantastisk flot af jer alle 4 jeg ved næsten ikke hvem jeg skal beundre mest af jer alle 4, men i hvert fald blev jeg helt blød i maven over at se Ottos logrende hale og din begejstring i første video, og ingen tvivl i mit sind om at de to ting hænger nøje sammen.

Og at Lille Bjørn og dig skulle få så flot en afslutning på karrieren, så fantastisk, ja jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige.

Og Max, ja han er jo bare den bedste.

Hvor er jeg glad for at I fik sådan en fantastisk juleafslutning.

Ingen kommentarer: