fredag den 13. december 2019

Træning med tre hunde

Test af rødkål

I eftermiddags trænede jeg for første gang uden for matriklen med alle tre hunde ved samme træningsseance.

Anledningen er, at jeg til juleafslutningen hos Johanna og Anja på tirsdag er tilmeldt med alle tre, og så er det jo ikke dumt af få testet formen.

Anita og Osseau skulle træne HTM til julemusik, vi havde afsat 1½ time og det var perfekt.

Jeg startede med Max, vi gik vores FS2-program til julemusik, og det gik fint. Vi må belønne til juleafslutningen, og husk det nu Paul: DU MÅ GERNE BELØNNE UNDERVEJS!!!

Max er i topform 😉

Det er Lille Bjørn også. Totalt veloplagt, vi gik hans HTM-seniorprogram først uden musik, derefter to gange til musikken og det går forrygende. Ja, han kan ikke høre, men han kan sine positioner, og han kan følge mine håndtegn. Det var fedt at træne med ham!!!

Jeg sluttede med Otto, som er tilmeldt i færdighedsprøve 1. Vi gennemførte hans program i dag, og det var lidt spændende at høre Anitas tilbagemeldinger.

Der er sket nogle underlige ting i min indlæring, som fx en moveon der er modsat Max’? Og nogle kriterier, der har været lidt slappe… og det afsløres jo tydeligt, når der skal gennemføres en sammenhængende stribe øvelser. Så sløset indlæring og lidt sjusket belønningsteknik blev påtalt, og jeg skal virkelig spænde hjelmen.

Otto var virkelig skarp, og gjorde præcis det, jeg kunne forvente, og faktisk mere til. Jeg skal have strammet op på kriterier …



Den sidste del af eftermiddagen og lidt af aftenen har stået på juleforberedelser, specielt på madsiden, inden svenskerne kommer i morgen.

Meget hyggeligt og det bliver endnu hyggeligere i morgen!

Ingen kommentarer: