lørdag den 1. august 2020

Ottos rallydebut i Osted



I dag debuterede Otto i rally ved Sydkystens Hundeskoles prøver i Osted. Anita var dommer og Mia filmede.

Det kan siges kort: Det gik præcis, som jeg havde håbet på og drømt om. Der var lidt uro før starttegnet, Otto begyndte at snuse voldsomt, og pludselig gik det op for mig, at der havde været løbsk tæve sidst i øvet klasse. Der var hurtigt kontakt igen, og så gik vi med fin kontakt hele vejen.

Jeg kan ikke mindes, at jeg har haft den ro og det fokus under en banegennemgang før. Vi har trænet mange starter og mange kortere og enkelte længere baner den sidste 1-1½ måned, og dette var mentalt en gang træning som alle de andre.

Feedbacken var kun til at blive glad af: 2 x snus, 2 x stram line = 96 point.

Bagefter hyggede Otto og jeg et stykke fra ringen, og jeg kunne mærke hvor glad, stolt og tilfreds jeg var med VORES indsats. Jeg kunne ikke ønske mig en bedre debut på Ottos og min karriere i rallysporten.

Tak til Mia for at filme, tak til mange for støtte på forskellig vis, og ikke mindst tak til Liv, som med en fed gave og med den rette coaching fik mig i den perfekte mentale balance.


Som bonus blev Otto 3. vinder på dagen 😊

1 kommentar:

Lene V. Hjelme sagde ...

Tillykke med det Paul, det er flot. Jeg har lidt sommerfugle i maven, Dylan skal debutere d. 14. august. Jeg glæder mig til at følge Otto.