fredag den 5. marts 2021

To særlige titler

Lise og Paya (foto: Karina Al-saffar) tidligere i år

I dag var jeg sammen med Conni inviteret til at dømme en dobbeltrallyprøve i Border Collie Klubben arrangeret af Johanna og Mette, og der var naturligvis styr på det hele. Det var oprindeligt annonceret som en indendørs aftenprøve, men endte som en udendørs prøve med start kl. 15:00 og færdig 17:30.
 
Det ligner ikke noget med rally, med det blev til to fine baner :-) (foto: Johanna)

Der var championklasse (10) og øvet klasse (8). 

Der var, som jeg godt kan lide det, pæn spredning i resultaterne. 

Før deltagerne blev lukket ind ;-)

Jeg er ”bare” dommer, og jeg skal så objektivt som muligt bedømme hver gennemgang i henhold til reglerne. Men jeg er også menneske, og jeg kender en del af udøverne, og naturligvis kan jeg godt glæde mig over gode resultater og ærgre mig over mindre gode. 

Der var mange af hundene der havde store problemer med underlaget, og flere førere stoppede fornuftigt i utide. 

Der var to af dagens præstationer, som gjorde mig særlig glad. 

Den ene var dagens allerførste ekvipage i championklasse, Mette & Chat. De måtte lave øvelse 1 om, men derefter gik de superflot, og de fik 97 point, og dermed et potentielt tredje og sidste supercert. Og sådan endte det 😊 De blev 3. vinder hos mig, men med to superchampions foran var titlen hjemme. At de derefter gik til 97 og vandet klassen hos Conni viser bare, at de er meget dygtige og stabile. Kæmpestort tillykke til det dygtige team med DKRSCH!!! De snuppede også lige en RLCHB på vejen 😉 

Den anden var Lise og Paya i øvet klasse. Hun minder mig af og til om, hvor mange IB’er jeg har givet dem i begynderklasse, men den tid er heldigvis for længst forbi. I dag gik de det bedste jeg nogensinde har oplevet dem gå, og det var til 100 point. Lise troede ikke på det, hun spurgte om jeg lavede sjov med hende, men det kunne jeg bestemt ikke finde på i sådan en situation. De bestod med glans, vandt klassen og fik RØM-titlen som bonus, det var dejligt at opleve.

Det gør en god prøvedag ekstra god, når nogle af deltagerne stråler - og der var da mange flere end de to nævnte, der strålede, men dem havde jeg særligt lyst til at fremhæve.

Ingen kommentarer: