mandag den 1. marts 2021

Rally x 10 og alt sådan noget

Lonni og LeeLoo samt Heidi og Alfie

Den sidste måned har jeg i DKK-regi haft fornøjelsen at stå for 7 rallyprøver. Det startede med tre prøver, hvor jeg stod for alt det administrative, så kom Lonni med, og hun har været sekretær på de sidste fire prøver. Vi har også aftalt, at vi vil stå for tre prøver i marts, 10 prøver på mindre end to måneder.
Ideen var dels at vise, at der kunne arrangeres rallyprøver med et forsamlingsloft på fem med de dispensationer, som Rallyudvalget i DKK har givet for tilpasning af prøver, dels at skabe indtjening til DKK.

Initiativet er blevet vel modtaget, jeg har dømt 184 ekvipager på de første 7 prøver og mens dette skrives er 85 tilmeldt de tre prøver i marts. Ved sidstnævnte er forsamlingsloftet 25, og vi kan arrangere prøverne noget enklere, og det ser vi frem til.

Umiddelbart kan det lyde vildt at arrangere så mange rallyprøver på så kort tid. Men Lonni og jeg gør det, fordi vi synes det er sjovt! Vi hygger os med arrangementerne, vi glæder os over de ganske overskuelige prøver, og vi nyder det flotte førerarbejde og den gode sportslige stemning hele vejen igennem. 

Jeg kan også forsikre om, at vi sætter meget stor pris på alle de pæne ord på dagen og på Facebook bagefter.

Det skal da også nævnes, at der har været en meget stor fornøjelse at dømme og give feedback, jeg har nydt det alle 184 gange!

De 184 starter fordeler sig på 92 ekvipager, hvoraf de 50 har været oppe mere end én gang, de 25 mere end to gange, og 13 mere end tre gange. Det giver så den ekstra bonus for mig, at jeg kan se hvordan samarbejdet i mange tilfælde udvikler sig; det kan der være mange gode grunde til, men en ganske enkel forklaring kan være, at ekvipagerne får trænet at gå til prøver 😊 

Lørdag blev LeeLoo RBM ved at bestå med 100 point, det rakte "kun" til en 4. vinder :-)

Der er mange, jeg kunne have lyst til at fremhæve, men jeg vil nøjes med at nævne to fra den nørdede afdeling. Jeg havde regnet med, at jeg skulle bedømme min ekvipage nr. 1.000 i begynderklasse i lørdags, men pga. to afbud blev det først søndag jeg nåede denne milepæl. Der var to grupper i begynderklasse, den første med to, den anden med fem deltagere. Så Heidi Bligaard med Alfie (Engelsk Cocker Spaniel Cockerright's Power Girl) blev nr. 999 og Lonni med LeeLoo (Australsk Kelpie Skovfarmen's Blue Ulfrikr) blev nr. 1.000. Jeg havde et stykke legetøj med til hver af dem, som man måske kan ane på præmiefotoet for oven. De blev ovenikøbet nr. 3 og 2 sammenlagt, så der var stor glæde over hele linjen.

Jeg ser frem til at komme til prøver selv, det blev til en Færdighedsprøve for en uge siden, og de første rallyprøver står i kalenderen sidst på måneden. Træningsplaner er opdaterede og både rallytræningen og Nose Work-træningen kommer nu i gang for alvor. Som en del af træningen går Otto og jeg målrettet i gang med at træne mod FP2. 

Jeg har opdateret kvalifikationslisten til DM 2021 i rally, ikke fordi der har været tællende prøver, men fordi nogle ekvipager har skiftet klasse og dermed udgår. Vi glæder os til at deltage i en håndfuld af kvalifikationsprøverne, for jeg drømmer bestemt om at komme til DM med begge hunde 😊 

I fredags havde jeg fornøjelsen at se en Online Sandkasseklasse, hvor en stribe kommende HTM-/FS-stjerne blev bedømt, det var herligt at se, man kan læse om arrangementet i Anitas blog og opleve Girahs debut på den store scene😊

Ingen kommentarer: