mandag den 18. september 2017

Årets Hund i rally – og sådan noget


Konkurrencen om at blive Årets Hund i rally i DKK er blevet meget populær, faktisk meget meget populær. Det var bl.a. derfor en flok sjællændere tog til Sabro i lørdags, for at forsøge at forbedre deres point i den næstsidste kvalifikationsprøve til finalen den 24. september i Ballerup.

Den opdaterede kvalifikationsliste er lagt på DKKs hjemmeside, og der er lagt op til meget spændende finaler i alle klasserne, der er bestemt ikke noget, der er afgjort på forhånd.

I sagens natur er jeg især interesseret i championklassen. Max ligger som nr. 9 og Lille Bjørn som nr. 10 inden sidste kvalifikationsprøve lørdag, og naturligvis håber jeg at Lille Bjørn kan forbedre sine point. Hvad jeg gør med Max, er endnu ikke afklaret.

At forbedre sine point er lettere sagt end gjort. Man skal selv gå godt, og så skal konkurrenterne helst begå nogle fejl, for det er naturligvis et stærkt felt. 10 af de kvalificerede i championklasse deltager også i den sidste kvalifikationsprøve lørdag, og 11 af finalisterne var også med til DM. Jeg glæder mig rigtigt meget både til at konkurrere og til at til at være med til at hylde de dygtige vindere.

Alle prøverne der kvalificerer til Årets Hund 2018 er opslået, og jeg satser da på at Lille Bjørn skal kvalificere sig igen!

R.I.P.

Dagens Nose Work træning blev desværre aflyst og Anita og jeg besluttede også at droppe vores HTM/FS-træning, så jeg legede med hundene i haven i stedet, og trænede lidt 6+-momenter med Max. Det var superkorte pas og så legetøj/godbid. Han er virkelig skarp, når vi kan træne uden forstyrrelser – superskøn at arbejde med. Træningen resulterede i at Max tog livet af to stykker legetøj.

Lille Bjørn passer bedre på, så hans legetøj lever har meget længere levetid.

Ingen kommentarer: