fredag den 1. september 2017

Ferie, tanker og HELT klar til Vejen

Aftensol
 
Morgensol

23 dages rigtig ferie – den eneste kontakt til mit arbejde har været en besked fra en kollega, om at vi har fået ny chef – kombineret med, at jeg nærmer mig alderen, hvor jeg kunne gå på pension, har været rigtig interessant på flere forskellige måder. De 7 dage var helt uden hunde, og jeg har haft god mulighed for at mærke efter, hvordan jeg havde det med hundetræning og -konkurrencer, med at have hund i det hele taget, med ikke at tænke på arbejde, med at reflektere over, hvad jeg plejer at bruge tiden til, hvad jeg har brugt den til de sidste 3 uger, og hvad jeg kunne bruge den til.

Jeg er ikke i tvivl om, at jeg har haft og har en god balance i mit liv, men der er nogen områder, der kan justeres på, og det kommer nok også til at ske gradvis de næste måneder. Det er ret simpelt at mærke efter og føle, om det giver mig noget at bruge tiden på dette eller hint, og hvis det ikke gør: hvorfor ikke, er det noget der skal justeres på, eller noget der skal droppes.

Jeg har også haft en lille krise i forhold til weekendens prøver i Vejen, men den er jeg kommet over og jeg er totalt klar til alle prøverne: 2 x rally, 1 x FS1 og 1 x 6+ i morgen og 2 x rally på søndag. Jeg har ingen resultatmål, men føler mig totalt i balance og klar til ved hver eneste prøve at præstere det allerbedste vi kan, Jeg har bevidst ikke trænet ret meget rally på det sidste, så hundene skulle gerne være ret sultne i morgen … FS1 har jeg trænet ugentlig med Anita, jeg gik fuldt program i mandags på Bornholm, og i morges havde jeg en fantastisk visualisering under morgenturen, uha det var godt.

6+ skal toppe om en måned, men i forhold til det program Louise og jeg blev udtaget til landsholdet på, er vi rykket milevidt. Det fantastiske input vi fik af Sonja har resulteret i et betydeligt bedre program, et ægte Teamwork to Music program, som vi tester for alvor i morgen. Vi har desuden aftalt en enetime med Sonja 10. september, for at få finpudset yderligere, og så har vi virkelig fulgt vores målrettede plan, for at komme i topform til NM.

Kostumerne er klar

Pakningen er næsten på plads, kun det sidste med godbidder og vand venter til i morgen tidlig. Rallyen er nem, det er bare resultatbøger. Det var lidt sværere med HS/6+. Jeg fandt jakken og kasketten til FS let, men måtte have Kirstens hjælp til Max’ plinghalsbånd til 6+, jeg kunne simpelthen ikke huske, hvornår vi sidste brugte det. Men det var i Ringsted, og det var pakket ned sammen med noget af HTM-udstyret …

Så alt er klar til tidlig afgang og fire dejlige prøver i morgen.

Ingen kommentarer: