mandag den 4. september 2017

Træning og motivation


Anita og jeg er begyndt at træne HTM fast hver mandag i tilknytning til Nose Work-holdet hos Merete. I dag var der ingen Nose Work, men vi trænede alligevel, denne gang i Benløse.

Jeg ankom, lukkede hundene ud, og Max styrtede ind og afbrød Anita og Osseau i et superflot FS-nummer … Derefter blev der mere organiseret!

Den tiger kan ikke reddes :-(

Jeg havde fundet forskelligt spændende legetøj frem til dagens træning. Lille Bjørns absolutte favorit – i skarp konkurrence med en pivende rotte– er en pivende julemand. Så kom han lige lidt ekstra op motivationsmæssigt, selvom det vist slet ikke var nødvendigt.

Ud af bilen, tisse af, ingen opvarmning og ind og gå bedste udgave af Dengang da jeg var lille nogensinde. Jeg brugte vist 2-3 godbidder undervejs, for energien vælter ud af ham, og det bliver brudt, hvis jeg belønner for meget undervejs. Så meget desto mere legede han og vi med julemanden bagefter.

Jeg gik i gang med afslutningen en anelse for tidligt, men Lille Bjørn var perfekt på hele tiden og han var igen igen superlækker at arbejde med.

Det var dagens træning for ham.

Det fokus kan vi lide :-)

Så var det Max’ tur. Jeg havde musik med, jeg havde stok med, og efter at have drøftet med Anita, som er bedre til at overbevise mig, end jeg selv er, gik vi i gang på god klassisk vis. Petanquebanen blev til rallyring, og jeg arbejdede med belønning/motivation, korte sekvenser, belønning/motivation osv. Max var vildt meget på og opmærksom og hvad kan jeg sige andet end: det er sådan vi skal fortsætte og fortsætte, som jeg har hørt så mange gange: Motivation, motivation og så lidt præcision.



Det blev dagens træning for ham, og jeg tror både han og Lille Bjørn synes, det havde været fed træning.

Den 14. oktober skal jeg debutere med det nye HTM3-nummer med Max og i HTM1 med Lille Bjørn. Det bliver detaljer i HTM-programmet, som jeg skal have fokus på i præcisionsdelen af træningen med Max den kommende tid. Og så mangler jeg stadig kostume til nummeret med Lille Bjørn.

Vores optræden i FS i går var definitivt sidste gang i klasse 1, og om der bliver noget FS2-program vil tiden vise.

Tak til Anita for superhyggelig træning, skarpt input og nogle dejlige fotos :-)

Ingen kommentarer: