søndag den 3. september 2017

Følelser, detaljer og tal


Efter præmieoverrækkelsen

I dag gik turen til Vejen, ”bare” for to rallyprøver.

Morgentur

Jeg var fremme cirka en time før banegennemgang, opvarmning som planlagt, og Stine og Susanne klarede hundepasning under banegennemgang, tak!

Max skulle starte som nr. 2, Lille Bjørn som nr. 10 og sidst.

Rally Max

Tja, hvad skal jeg sige? Max dæmpede præcis da vi gik over ringbåndet, og jeg talte bagefter seriøst om at få noget måleudstyr sat på mig selv, for jeg må gøre et eller andet når vi går over ringbåndet. Jeg havde taget linen af et stykke fra ringbåndet og gik mod det og henover det, og Max stoppede lige udenfor.

Følelsen var ikke den bedste lige i starten, men den kom og jeg synes selv vi gik en ok bane. Der var 3 ommere, og så blev jeg trukket 10 for skift side foran, som jeg selv mente var en 1’er, da vi lavede den om.

Max var måske 70 % på, ikke rigtigt nok.

Rally Lille Bjørn

Lille Bjørn gik fantastisk igen i dag. Han var på under opvarmning, under indgang og under hele prøven . Vi mistede 3 for at ramme springet – jeg kan kun slå mig selv oven i hovedet for at godkende at det ene spring var over 15 cm, for det er altså meget for Lille Bjørn. Og så 3 for skridt til venstre, som jeg helt tager på mig. Derudover 5 x 1. Lille Bjørn er lidt stiv i benene, som jeg selv er, og sætter sig ikke særlig hurtigt, og jeg gætter på, at det måske har kostet nogle 1’ere?

Min følelse under hele banen var fantastisk, Lille Bjørn går som en drøm, og de tilbagemeldinger jeg fik fra tilskuerne var skønne!

Detaljer

Det var et interessant koncept, ikke at oplyse om resultater fra dag 1, for at holde spændingen intakt til den samlede konkurrence om titlen Hund i Fokus Rally 2017. Desværre viste det en rigtig uheldig konsekvens i dag, da en deltager, som berettiget ud fra sine tilbagemeldinger i går troede, at hun lå på niveau supercertifikat i championklasse, blev IB’et, med 3 10’ere, som hun ikke var blevet oplyst om i går. Og da der skal protesteres på dagen var det for sent, og dommeren var der i øvrigt heller ikke … øv

Når det er sagt var det et fint arrangement, de to championbaner var jeg ret glad for, og alt det udenoms var virkeligt fint.

Præmieoverrækkelsen tog noget tid, for den omfattede både alle lørdagens konkurrencer, alle søndagens, samt HIF-vindere for alle klasser.

Der var erindringsroset til alle deltagere, også IB’erne, det synes jeg naturligvis er god stil. Bare ærgerligt at Hund i Fokus er blevet til Hund i Focus :-(

Tal

Følelser kan ikke direkte omsættes til tal, men her er de officielle resultater fra weekends 4 rallyprøver.
  • Lille Bjørn i går; 72 point. Udover 2x10 og en ommer er jeg blevet trukket 5 (1’ere gætter jeg på).
  • Max i går: 79 point. Udover 3 ommere og er der trukket 3 for førerfejl og 9x1.
  • Max i dag: 75 point. 1x10 for skift side foran, 3 ommere og 6x1.
  • Lille Bjørn i dag: 89 point: 2x3 og 5x1. Det rakte til 5.v., slået på tid af 4.v.
Selvfølgelig betyder pointene noget.

Kostumerne fra i går, hvad skal der ske med dem?

I går fik Louise og jeg 24,63 point i 6+, og det sammenholder jeg med 23,5 den 5. juni = klar forbedring.

De 23,07 jeg fik i FS1 sammenholder jeg med de 9 andre FS1-prøver, jeg har bestået, og det er de dårligste point jeg har opnået.

Rallypointene sammenholder jeg med det forventede krav for at komme ti DM på mindst 97 point. Pointene rækker ikke til noget i den sammenhæng, det jeg skal arbejde med er 1’erne (10 og 3 er bare uheld), og jeg har en god fornemmelse af, hvad der er trukket for.

Der er virkelig noget at arbejde med og tænke over …

Ingen kommentarer: