lørdag den 2. september 2017

Skøn dag i Vejen


Jeg fik flaget til NM

Som det fremgik af mit blogindlæg i går, var jeg helt klar til dagens prøver i Vejen. Det gik rigtigt godt, og jeg havde en fantastisk dag. Følelserne under dagens fire prøver var de rigtige, og selvom pointene ikke fulgte med, så er jeg mere end tilfreds.

Morgenhimmel

Vi var oppe kl. 5 og der var lidt anderledes lys på stranden end det sidste stykke tid, vi kørte som planlagt og havde god tid til at tjekke arealet og til at finde en perfekt parkeringsplads, meget tættere på HTM-ringen end jeg havde drømt om.

Hvis jeg skal sige det kort, så oplevede jeg i dag alt det ved hundeverdenen, som jeg synes bedst om. Jeg fik hilst på en masse mennesker, fik en masse gode snakke, fik set flot rally, HTM, FS, 6+, fik talt om træning, fik spillet lotteri (og vandt på 3 ud af 10 lodder) og fik en masse dejlige tilbagemeldinger. Det var virkelig en dejlig dag.

Inden det hele gik i gang fik jeg talt med Helle Gadeberg, som synes, jeg så så glad og afslappet ud (det var jeg!!!), Pia Johnsen (tips til næste besøg på Færøerne) og Emmy (6+ detaljer).

Vi startede prøvedelen med banegennemgang kl. 9:30 i rallyringen, hvor Lille Bjørn skulle op som nr. 1 og Max som nr. 7 i championklasse.

Championbanen

Helles bane var ganske regulær, fint flow, den kan jeg godt lide.

Rally LilleBjørn

Lille Bjørn var på, på den allerdejligste måde. Han var så fokuseret og vi havde så god kontakt, at jeg bare gik og gik. Der var en enkelt ommer, og desværre også to 10’ere fik jeg at vide af Helle, men det jeg virkelig tager med mig er Lille Bjørns glæde og fokus. Jeg mødte Charlotte Lia og Susanne Bach om eftermiddagen, og de fortalte at de havde set netop den banegennemgang, og glædet sig over Lille Bjørns glæde og min glæde. Måse er vi IB’et, måske er vi bestået, det betyder intet!

Vi får først resultaterne i morgen …

Rally Max

Max var varmet fint op, men det samme mønster som tidligere, idet linen kom af og vi skulle ind i ringen, dæmpede han. Så meget, at han ikke ville gå med, da vi startede, så det krævede lige lidt ekstra førerarbejde. Jeg tror, det var de hunde/førere, som sad lige uden for ringen i den retning vi startede, som gjorde det, men jeg ved det ikke. Der kom meget mere fut i ham da vi skulle videre langs den anden ringside, og han gik rigtigt pænt det meste af tiden. Der var vist 3 ommere og det løse.

Vi får først resultaterne i morgen …

Så var det tid til at flytte til HTM-ringen, hvor jeg var inviteret indenfor i teltet hos Louise & Henrik. Der var en god lang pause mellem rally og min første prøve i HTM-ringen, det var dejligt.

Dagens makkere :-)

FS1

Opvarmningen til vores allersidste optræden I FS1 gik fint. Max var lidt dæmpet i starten, det var nogle tricks der kiksede, men også flere der gik rigtigt godt (spin og twist uden håndtegn). Jeg havde bestemt den rigtige følelse undervejs.

Den officielle bedømmelse følger her:

Dagens roset

Dommere: Jette P, Lizza, Emmy, 23,07 point, 5.v. 1 Q point. Det ene point gjorde at vi sammen med Karina og Foenix og samt Gitte og Chip alle havde 8 point i konkurrencen om årets hund i FS1. Der tæller så den bedste individuelle score ved de tre prøver, og derfor vandt Gitte foran Karina og mig.

Udførelse
  • 7,6 Lidt tøven ved igangsættelse af tricks. Havde i dag brug for meget hjælp og opmuntring. Lidt langsomme reaktioner, ellers rigtigt fint.
  • 7,5 Lidt snusen og tøvende performance, men ellers fint
  • 7,8 Hunden gik lidt i snus – især i starten. Håndsignaler – der ikke helt blev reageret på bl.a. til ”cirkel handler”. Pas på ikke at skubbe hunden ud med knæet, når den er mellem dine ben
Sværhedsgrad/indhold
  • 7,5 passende for klassen
  • 7,6 Pænt til klassen
  • 7,6
Musik og fortolkning
  • 7,9
  • 7,7 Ok, men timingen kunne være bedre
  • 7,8

6+

Ganske kort efter FS1’en skulle Louise og jeg op i 6+. Den blev ikke helt så skarp som vi havde håbet, men der var mange gode momenter, og masser at træne på den næste måned! Dommere: Lizza, Emmy, Jette H. 24,63 point, 2.v.

Udførelse
  • 8,3 Lidt tøvende performance, men flot med så tæt samarbejde mellem hundene
  • 8,3 I to (mennesker) var super præcise. Flot. Lidt udfald indimellem hos de 4-benede på dagen. Fint show og godt samarbejde.
  • 7,8
Sværhedsgrad/indhold
  • 8 Fint og relevant til musikken – hundene – og jer :-)
  • 8,5 Fint til klassen og god koreografi, hvor I ”gør noget forskelligt” som hænger sammen som en enhed
  • 7,7
Musik og fortolkning
  • 8,5 Fed detalje at I bytter hund til sidst
  • 8,9 Rigtig fin udnyttelse af musik, blændende kostume.
  • 7,9
En virkelig fed dag!!!

Ingen kommentarer: