onsdag den 7. august 2019

Femte feriedag: Otto (Kali-Kama Flying High)


Kali-Kama Flying High er født den 17. juni 2019. Hans far er Kali-Kama Flying Solo, hans mor Kali-Kama Star One Day. Han har en kuldsøster Kali-Kama Flying Rosebud.

Jeg så ham første gang den 15. juli, da han var 29 dage; der var jo ikke så meget at se, men Amanda og jeg var til et møde i nærheden af Veflinge, hvor opdrætteren Anita Christensen bor, og så var det fristende at kigge forbi 😊


Den 20. juli var Kirsten med, og vi fik for alvor nusset hvalpe, og truffet beslutningen om, at hannen skulle være vores næste hund. Navnet Otto havde vi lagt os fast på allerede. Det er første gang vi genbruger et hundenavn, men vi synes Otto er et fantastisk navn, og da Flying High er tipoldebarn af vores første Otto (Borderhouse Knight Rider) lå tanken med navnet lige for.


I dag var vi via Ringsted (hente rosetter til rally på lørdag) og Kerteminde (hente bur til Anita) igen i Veflinge, og naturligvis er der sket en masse med hvalpene, som er 52 dage i dag.


Under normale omstændigheder ville vi have hentet Otto på søndag, når han er 8 uger, men da vi skal på ferie på Bornholm mandag-fredag med svenskerne, er det rigtig dårlig timing. Så aftalen er blevet, at vi henter ham lørdag den 17. august, hvor han er 62 dage. Vi skal starte på Foundation hos Johanna den 22. august.


Jeg kunne skrive en masse om overvejelserne, som endte med at det blev en border terrier igen, og hvorfor det blev Otto. Det har jeg valgt ikke at gøre nu, måske kommer det senere.

Selvfølgelig knytter der sig en masse drømme og forhåbninger til en ny hvalp. Jeg burde være blevet en meget dygtigere træner og har væsentligt mere erfaring end jeg havde først med Megan, siden med Lille Bjørn og Max.


Jeg véd også, at med en ny hvalp er alt muligt, og uanset hvad jeg har af drømme, så ender det med at hunden giver mig svaret. Max har fortalt mig, at LP og HTM, som jeg så gerne ville med ham, ikke var discipliner, vi skulle have fokus på. Det var rally og Nose Work.

Otto og jeg skal lære hinanden at kende, vi skal finde ud af, hvordan vi får glæde og gejst i vores samarbejde. Vi skal lære, hvordan vi udvikler os sammen. Vi skal prøve forskellige discipliner, og finde ud af, hvor vi har det allerbedst sammen.

Med et fortærsket udtryk, men ikke desto mindre sandt i denne sammenhæng, vi skal i gang med en lang og spændende rejse sammen. Jeg glæder mig til at fortælle om rejsen i denne blog!

Ingen kommentarer: