onsdag den 14. august 2019

Tolvte feriedag: Kunst, smørrebrød og tur til Allinge

Vi mødte et pindsvin

Det har været lidt omskifteligt vejr på Bornholm i denne uge, så vi planlægger fra dag til dag.


Jeg gik i dag en lidt ændret morgentur med hundene, ned til stranden ved Lille Sandkås, et lille stræk ad strandstien, og op langs stien på den sydlige side af Sandkås Familiecamping til landevejen og derfra tilbage til lejligheden. Det er en ret kort strækning, men med hundesnusning en ganske fin morgentur, og ret krævende for Lille Bjørn med de mange op- og nedgange.

Kirsten og jeg kørte til Schweizerkonditoriet i Allinge, fik kaffe og et rundstykke hver, og købte derefter croissanter til svenskerne. Vi blev enige om, at det fælles i dag skulle være grillaftensmad.


Så gik vi morgenturen uden hunde.Vi startede i solskin, og det begyndte at regne, lige da vi kom tilbage. 


Kirsten og jeg tog til Bornholms Kunstmuseum, det har længe stået på ønskelisten, men vejret har ikke rigtigt været til det. Formiddagsvejret var dog rigtigt museumsvejr.


Vi blev imponerede af den permanente udstilling, og studerede med interesse både Maria Rubinke – LEGACY og afgangsudstillingen fra glas- og keramiklinjen på Det Kongelige Danske Kunstakademi Bornholm.





Vi havde aftalt, at vi en af dagene skulle spise frokost på Café Sommer i Allinge, og det blev så i dag. Jeg har for flere år siden fået en Smartbox af Lonni ”Smag på Danmark”, og den blev indløst til frokosten. Kirsten fik en burger, jeg frokostmenuen med fire stykker smørrebrød, og det var glimrende alt sammen.

Som man kan se af fotoet, var smørrebrødet lidt overlæsset, men det var ganske glimrende, og vi kan godt anbefale stedet.








Vi tog tilbage til lejligheden og efter en kort slapper besluttede jeg at Max og jeg trængte til en ordentlig tur, så vi gik ned til Lille Sandkås og ad strandstien til Allinge, gik lidt rundt i Allinge, og derefter samme vej tilbage. En tur på små 7 kilometer, på 1½ time, i det skønneste vejr. Det var rigtigt godt!

Dagen blev rundet af med en hyggelig grillmiddag sammen med svenskerne.

Ingen kommentarer: