torsdag den 22. august 2019

Tyvende feriedag: Fitness og Foundation

Spændende underlag (foto: Amanda)

Igen en stille og rolig feriedag.


En skøn morgentur med Lille Bjørn og Max.

Morgenhygge med alle tre hunde, mens Kirsten gik sin morgentur.

Så til Køge og have enetime hos Tina, et godt program, hvor der virkelig blev knoklet igennem, det trængte jeg til 😊

Kirsten gik tur med Lille Bjørn, og jeg spiste frokost med Max og Otto.


Da Kirsten kom hjem, gik Max og jeg ud til Strandengene og retur.



Ren afslapning i haven med sovende hunde alle vegne.

Lidt over 17 gik turen til Ringsted med Otto, vi skulle have vores første time på Johannas Foundation hold.

Megan var med som voksen se Megan som hvalp.

Max var med som hvalp se Første skoledag.

Så Otto fortsætter en stolt tradition 😊


Vi kom i god tid, og da Otto er rigtig god til at køre i bil – han falder hurtigt i søvn – fik han sovet lidt ekstra, inden vi steg ud.

Træningsstedet kender jeg godt, men det gør Otto selvfølgelig ikke, så der var mange indtryk at forholde sig til. Startende med larmende biler og lastbiler på Køgevejen, den indimellem mørke sti til træningspladsen, toget tæt på, osv. osv.

Foto: Amanda

Vi skulle også hilse på Amanda og Dumle, Otto var klart mere begejstret for Dumle end omvendt 😉

Foto: Amanda

Foto: Amanda

Foto: Amanda

Dagens øvelser var hage-target/face, spin (hund dreje 180 grader foran fører og ende med mås mod fører), set-up (P9) samt en valgfri håndteringsøvelse.

Hvad laver du egentlig? (foto: Amanda)

De to første kom vi godt i gang med, selvom der var en masse andre ting der skulle håndteres før, under og efter. Set-up fik vi taget hul på, men Ottos fokus var på alt muligt andet også, naturligvis.

Jeg er meget tilfreds med en hyggelig første træningstime, fint fokus fra Otto indimellem, god haleføring hele vejen og nogle gode øvelser at arbejde videre med til om 13 dage. Den første træningsplan er klar til at blive udarbejdet!

Amanda fik taget en del fotos, jeg har valgt nogle ud til dette indlæg.

Efter timen skulle Amanda og jeg tale sammen, Otto peb i buret i bilen, indtil jeg lukkede døren på bilen, så lagde han sig til at sove. Både den lille time, Amanda og jeg talte sammen, og hele vejen hjem.

Til gengæld har han været ganske frisk her til aften!

Ingen kommentarer: