søndag den 12. september 2010

Megans sidste LP-prøve

Spaniel Klubbens LP- og rallyprøver i Herfølge Jagtforening i dag gik rigtigt godt! Masser af glade førere og hunde, masser af godt hundearbejde, en supergod stemning, godt vejr, dejlig mad og masser af hundesnak.
Jeg havde selv en ret travl dag specielt med det organisatoriske, men skulle også op i rally med begge hundene og i LP med Megan.
Jeg starter lige med det kedelige:
  • Lille Bjørn fik Ikke Bestået i rally øvet, fordi føreren sprang et skilt over :-( Ellers gik det meget godt.
  • Megan gik en forrygende rally ekspert, men desværre tissede hun på banen lige i starten af øvelsen, og så blev det til Ikke Bestået :-( Hun opnåede alligevel at bliver klubmester i rally ekspert, da hun var den eneste tilmeldte spaniel, og pokalerne er daterede …
Som jeg skrev i min blog i torsdag: ”Megan stiller naturligvis op i LP3, og jeg har aftalt med hende at det er hendes sidste LP-prøve, og at vi laver en kanonprøve sammen.” Det gjorde vi så.
  • Fællesdæk: 20/20
  • Sit i gruppe: 30/30
  • Fri ved fod: 14/20. Opmærksomt følge. Nogle ekstra kommandoer. Flagrende. En del skæve pladser
  • Stillingsskift: 18/30. Ekstra kommandoer i positioner undtagen 2 og 6. Hunden bevæger sig en smule frem.
  • Apportering: 28,5/30. Plads en smule fra føreren
  • Springapportering: 19/20. Skæv plads ellers fint.
  • Stå, sit, dæk: 19/20. Meget fine positioner, der indtages hurtigt. Lille skæv plads til sidst.
  • Indkald med stå: 27/30. En anelse langsom opstandsning, ellers fint.
  • Fremsending: 38/40. Lille skæv plads.
  • Næseprøve: 28,5/30. Lille skæv plads ellers fint.
  • Helhedsindtryk: 9,5/10. Dejligt opmærksomt samarbejde. Hunden mangler allersidste disciplin. Fint førerarbejde med fin appel.
I alt 251,5 point og en 1. præmie. Megan vandt klassen og blev klubmester i LP3.
Camilla har optaget prøven på video, men jeg orker ikke at lægge den ud nu [der er nu link fra omtalen af prøven på min hjemmeside], men jeg glæder mig til at se den. Resultatmæssigt var det den bedste LP3 vi nogensinde har gået, og den første 1. præmie i 2 år (siden Megan blev DKLPCH). En værdig afsked med LP-ringen for min elskede Megan, som har måtte døje med en fører der bare har så meget at lære endnu. Men sammen med Megan har jeg udviklet mig så meget, at det er noget, der kommer kommentarer til fra mine omgivelser, for forskellen er enorm i forhold til for bare to år siden.
Med 2 10-taller i fællesøvelserne, som vi har kæmpet med i 2 år, 6 x 9½, 1 x 9, 1 x7 og 1 x 6, sluttede vi også på toppen, og det føles rigtigt godt.
Nu skal der fokus på rally og på hvem ved hvad :-)

Ingen kommentarer: