onsdag den 23. januar 2013

Masser af træning

Bortset fra mandag, hvor jeg selv underviser, er det blevet til en masse gode træningsseancer de sidste 5 dage. Lørdag morgen havde jeg arrangeret selvtræning 7:45-8:45 før hvalpekonkurrenceholdet, og vi var 5 i alt. Jeg havde Lille Bjørn med, og kom alle øvelser igennem, og var specielt tilfreds med fællesøvelserne og positioner under gang.

Søndag morgen havde jeg ikke fået lokket nogen med … Jeg skulle åbne hallen 8:45 og benyttede lejligheden til at træne Max fra kl. 8.00. Vi kom også her igennem alle øvelser, og specielt, dæk, fri ved fod og springapport gik flot.

Tirsdag var jeg i hallen med Lille Bjørn fra 15:30-15:55, og her var fokus på nogle detaljer. Generelt positionen i fri ved fod. At gå mod den rigtige apport efter at have drejet sig korrekt i dirigeringen (jeg arbejder nu med reduceret afstand), sit under gang og visning af felt (i åbenbart vanskelig placering på tofarvet underlag og med flere distraktioner tæt på).

I dag stod den så på rallyhold og LP-hold hos Anita med Max. Da jeg havde fritime mellem de to hold, og dermed kunne komme hjem og spise, valgte jeg at tage Lille Bjørn med også, og trænede med ham inden det første rallyhold.

Jeg har lånt en Manners Minder af Johanna, og den blev introduceret i dag. Det gav nogle gode muligheder i fx indkaldet, men også noget frustration i andre øvelser, da han ville hen til den. Det lykkedes mig at få gjort noget, så han ikke ville komme hen til mig med apporten. Da Anita kom, ville han gerne hen til hende med den. Vi glemmer lige apporten for denne gang, og gør det bedre i morgen, når vi skal træne hos Johanna.

Positioner under gang gik fantastisk, og indkald med stå (bakning + Manners Minder) var et hit!

Max gjorde en masse godt i rallytimen, men der er bestemt også områder vi skal arbejde meget med. Der er en del snusen, skiftet sit-stå var ret skævt, hans tempo når han går på ydersiden i fx slalom og spiral er for langsomt. Og så skal vi have arbejdet seriøst med bakningen. Det bliver kampagnen den næste uge. Og så gik vi i gang med træning af ærespladser, alle fire muligheder, og det kom fornuftigt i gang.

Efter hjemturen og aftensmaden vendte jeg tilbage med Max til LP-holdet. Han blev også introduceret til Manners Minder og den synes han godt nok er fascinerende :-) Der var rigtigt meget der gik godt, og også en masse, hvor jeg skal fundere over kriterier: Han bliver fx siddende og liggende i fællesøvelserne, men der kommer ret hurtigt lyd på; så belønner jeg for at holde position OG lyd? Jeg skal have arbejdet med stillingsskiftet stå-sit (bevægelsesmønstret skal være på plads helt tæt på). Og jeg skal arbejde med antisnus i fri ved fod, hvor hans fokus i øvrigt generelt er rigtigt godt.

Springapporten veksler mellem træapport og metalapport, og er en superfavoritøvelse. Og det er fremsendingen også. I den ene fremsending blev der kastet en apport, som ramte på den anden side af feltet, han ville være fortsat igennem feltet, men reagerede prompte på min stopkommando, og endte superflot bagest i feltet. Lækkert.

I morgen starter næste runde af Johannas LP-hold, og der deltager jeg igen med først Max, derefter Lille Bjørn.

Vi ligger bestemt ikke på den lade side :-)))

Ingen kommentarer: