onsdag den 29. juli 2015

Status og planer

Onsdag morgen

Først lukker jeg lige Megans rallyprøve nr. 100 med to tilbagemeldinger fra personer, der betyder noget for mig:
  • Megan var glad og hun gik flot med god kontakt
  • En fornøjelse at se Megan i ringen i dag!!! Glad, logrende og på!!!! Og jeg vil huske denne som en af Jeres bedste prøver - hun gik virkelig fantastisk!!!!
Så jeg har bevilget Megan og mig noget fra Lykkekontoen :-)

Her i tredje og sidste ferieuge har jeg også brugt tiden til noget status og planlægning.

Mit nye træningsark fungerer fint – en A4-side med fokusområder pr. hund/disciplin – både konkrete momenter og mere generiske forhold. Der er farvemarkering for status. I den konkrete træningssituation er det planlagt, hvilke momenter der skal arbejdes med.

I går brugte jeg det til 3 x 5 minutters træningsomgang med alle tre hunde i haven. Med Max forskellige dele af HTM/FS-øvelserne, med Megan de to 13’ere fra i søndags og med Lille Bjørn 1. stillingsskift og fastholdelse af apport.

Tirsdag aften i Jersie

I går havde jeg sidste runde af sommer LP-/rallyundervisningen i Jersie. Jeg var på pladsen 17.30-20.40 og der kom ikke en dråbe regn på trods af kraftigt regnvejr alle mulige andre steder også i nærheden.

Rallyholdet var i anledning af Amie & Tiras superrallychampion titel udvidet og vi startede med et glas Asti for at fejre det flotte resultat.

Jeg havde med nogle mindre ændringer opbygget en bane som kombination af champion-/ekspertbanen fra søndag, delt den op i tre sektioner, hvor hver deltager på skift skulle gå én sektion og have tilbagemelding og til sidste den fulde bane.

Et par iagttagelser, som man kan fundere lidt over:
  • Jeg gjorde under banegennemgangen meget tydeligt opmærksom på at overgangen fra skilt nr. 4 (venstre spiral) til næste skilt var anderledes end om søndagen (hvor 4 af de 5 kursister havde været oppe). Og hvad skete: 3 ud af 4 gik som i søndags :-) 
  • Jeg havde lavet en drilsk kombination, fordi en kursist havde ønsket noget med snurreri. Hvorefter 3 ud af 5 sprang skilte 16 og 17 over i første omgang:

Så kom spørgsmålet: Hvorfor går Max ikke i championklasse, og det gav lige anledning til at tale om DM og Årets Hund.

Og forklaringen på at jeg ikke udbyder hold i august, selvom jeg rigtigt gerne ville: som man kan se af min kalender kniber det med tiden.

Jeg er ikke tilmeldt ret meget organiseret træning. Johannas LP/Mix slutter torsdag men heldigvis har hun også udbudt et DM rally afpudsningshold, som Max og jeg naturligvis deltager på. Anjas HTM & Freestyle sommer kursus fortsætter til midt i august og derefter bliver det primært enetimer hos Anja – Anita og jeg har aftalt at dele timerne, fordi vi begge synes vi får rigtigt meget ud af den fokuserede træning/tilbagemelding hos Anja.

Så glæder jeg mig til den mentale del af træningen, idet Dils Mindfulness for hundeførere begynder 8. august. Der er et par ledige pladser endnu …

Hovedaktiviteterne i august er to LP-prøver med Lille Bjørn, dobbeltprøver i rally på Bornholm samt naturligvis DM sidst på måneden, hvor jeg også har tilmeldt søndagsprøven i Århus dagen efter DM.

Derefter kommer en periode med en del HTM- og FP-prøver samt rallyprøver, jeg glæder mig til mange gode oplevelser.

Ingen kommentarer: