onsdag den 2. januar 2019

Gode vaner

Der pustes ud efter endnu en dejlig gang træning
 
Omlægningen af livsstil er startet med et vink med en vognstang (diabetes 2 risiko) og en dejlig lang ferieperiode har understøttet processen perfekt. Madmæssigt er det nemt, for i forvejen lever vi ganske sundt og alsidigt, elsker salater, fisk, skaldyr osv. (hvad det så dækker over :-)).

At drikke mindre vin og øl har heller ikke været svært, det er ikke strøget, men der skal lidt mere til end hidtil, for at en flaske bliver åbnet. Sidste glas rødvin fik jeg juleaften, og naturligvis kunne jeg ikke forestille mig at blive afholdsmand, men der bliver tænkt noget mere over alkoholindtaget.



Ferien startede stort set med besøg hos Tina (den fitte coach), og det har givet en god start på den fitte del af omlægningen. Først to enetimer før jul, så selvtræning hver anden dag til 31.12, så enetime i dag, og sådan kommer det til at veksle de kommende par måneder. Derefter bliver enetimerne reduceret/erstattet af noget mere holdorienteret tror jeg. Det er så fedt med de enetimer, hvor barren bliver hævet løbende, og jeg bare kan mærke at jeg udvikler balance, muskulatur, udholdenhed og får det meget bedre.
Vandet blev presset op i åen

Motionen på hundeturene skal jeg forholde mig i relation til arbejde, men jeg regner med at stå tidligere op, så jeg får startet dagen med ½ times strandtur, og mindst ½ times tur når jeg kommer hjem. Den ene time midt på dagen bliver forbeholdt dage, hvor jeg ikke arbejder, eller som i dag erstattet af en træningstime.

Hundetræningen kommer også i faste former. Rally, Tricks og Nose Work kommet i kalenderen, masser af prøver er booket, mål er noteret (eller står i hovedet) og det nye år kan bare komme an.

Der er en ny runde rallyinstruktøruddannelse. Der er også et par dommertjanser, introduktion af nye skilte i Danmark, kvalifikationsprøver til nordiske mesterskaber, planlægning og afvikling af nordiske mesterskaber og det løse. Det bliver bestemt ikke et kedeligt år :-)

I dag var det højvandet, badebroen var næsten væk

Ingen kommentarer: