lørdag den 12. januar 2019

Årets første rallyprøver

Sitka superstar

Specialklubben for Belgiske Hyrdehunde, Kreds 3, var værter ved årets første officielle rallyprøver. De fandt sted i Herringløse Agilitycenter og det var et fantastisk arrangement!

Fornem dommergave

To fyldte prøver, et velplanlagt og gennemført arrangement, en masse flot førerarbejde, rigtig god stemning, et overflødighedshorn af flotte præmier for at komme, for at være med og for at blive placeret, dygtige hjælpere og flotte dommergaver.

Det er ikke underligt at Facebook er ved at flyde over med begejstrede indlæg om denne prøve.

Anita og jeg, som dømte de to prøver, havde koordineret baner, og havde begge lavet ganske hurtige baner, og vi fulgtes pænt ad og var færdige næsten på sekundet på samme tid.

Jeg dømte begynder og opefter, mine baner kan ses her.

I hver klasse var vi blevet opfordret til at finde en ekvipage, som skulle tildeles et diplom og en ekstra præmie, ud fra vores egne kriterier.

Jeg hugger skamløst fra Facebook:

Et særligt diplom

Sofie og Skipper fik mit diplom i begynderklasse ”Paul Lysholdt: jeg er meget glad for mit diplom i dag, som jeg fik for den “fest” jeg opfandt på banen til Skipper. 🎉🤪” Ja Skipper var ikke klar til at gå rally i dag, men Sofie og han gik alligevel flot, og var superglade selv om det blev til IB. Jeg blev rigtig glad for den fantastiske attitude.

I øvet klasse var det Lisbet og Miki. De har holdt en lang pause fra rally, Lisbet var lidt skeptisk, da de kom ind på banen, jeg sagde at det ville gå fantastisk, og det gjorde det. Der var en ommer – en ren førerfejl – og ikke andet, og glæden strålede ud af dem begge: ”Særlig tak til dommer Paul Lysholdt fra Miki. Han fik diplomet for at have udmærket sig på særlig vis til Specialklubben for Belgiske Hyrdehunde.”

Oskar superstar

I ekspertklasse var der – som i de øvrige klasser – flere gode kandidater, men jeg faldt altså pladask for Mette og Oskar. Sjældent har jeg oplevet Oskar så meget på og så opmærksom, det var virkelig til at få tårer i øjnene af, og Mette fortjente så meget det certifikat: ”En fantastisk dag med Oskar🤗første prøve 3vinder med 97 point, og diplom, samt cert. 2 prøve med 93point. Han var så meget på er bare stolt af ham. Mine arme er ja gæt selv, og de bliver der🌟🌟🌟😊”.

I championklasse var der også nogle gode kandidater, men jeg var ikke i tvivl om, at det var Signe og Sitka, der skulle have diplomet. De var blevet efteranmeldt hos mig og kvitterede med en vidunderlig banegennemgang. Jeg trak for en skæv position og to langsomme sitter, og de 97 point var klassens bedte og citat
”🏆 FØRSTE SUPERCERT I HUS 🏆
I dag havde Sitka sat de helt rigtige batterier i maskinen, og dansede sig igennem to forrygende baner. Så er det altså ingen sag at være hundefører, når man bare har verdens bedste makker! ❤️
Prøve 1: 98 points og 3. Vinder
Prøve 2: 97 points og 1. Vinder
Derudover fik vi Pauls særlige udmærkelse for sublimt samarbejde, som bare var en fornøjelse at se på 😀🙏🏼...”

Det var bare fire ekvipager, der var mange andre flotte resultater og masser af glade førere.

Der var også livlig snak om nye rallyskilte, samarbejdet med DcH, de kommende introduktionsmøder mv. Entusiasmen er enorm, og glæden over de nye øvelser stor - nye udfordringer på et passende niveau.

Det var en dag, som for mig bekræftede alt det bedste ved rally. Tak til Specialklubben for Belgiske Hyrdehunde, Kreds 3, for at skabe rammerne, og tak til alle deltagerne, som så åbenlyst nyder at arbejde sammen med deres hunde i en pragtfuld disciplin.

Ingen kommentarer: