søndag den 27. januar 2019

Mekaniske færdigheder


Sidste test af øvelsesområdet

En væsentlig del af både hundetræningen og den fysiske træning handler om mekaniske færdigheder. Som man kan se af nedenstående video fra i torsdags har jeg ikke helt styr på teknikken i den pågældende sekvens endnu, og det skal jeg have inden kriterierne hæves (vægten øges).



I hundetræningen var det lidt af et gennembrud i fredags, da Johanna gav tipds til indlæring af feetup, hvor jeg drejer rundt, har gjort, at det sikkert kommer til at indgå i FS-programmet med Max. Efter en masse diskussion med mig selv og lidt med andre om hvad jeg skulle tilmelde den 17. februar, er det endt med, at jeg har tilmeldt FS1 igen igen, det er 15. gang, men da jeg kun har 19 Q-point tager vi en runde til i klasse 1, men med en længere udgave af nummeret, faktisk 2:29, det længste det må være i klassen, og med en udvidelse af klasse 1 nummeret.

Jeg må indrømme, at jeg glæder mig til at komme i gang med konkurrencerne igen, der har intet været siden 8. december, men der er dobbelt rallyprøve 9. februar og så altså ovenstående FS1, og så begynder der at ske noget 😊

Veloplagte Amanda gennemgik alle de nye øvelser

Lørdagen blev tilbragt i supergodt selskab: Amanda, Lonni og jeg fulgtes til Fjelsted Skov Kro, hvor DcH og DKK holdt det første orienteringsmøde om de nye rallyskilte. Der var over 100 fremmødte og en del der fulgte med via livestreaming. Spørgelysten var stor, og vores indtryk var, at det generelt er blevet taget rigtigt godt imod de nye skilte, og at rallyfolket glæder sig at træne de nye momenter.

Ingen kommentarer: