mandag den 7. maj 2018

HTM-træning i Jersie



Liv og jeg mødtes sidst på eftermiddagen i Jersie til et par skønne træningstimer.

Vi startede med at evaluere weekendens rallyprøver. Jeg fortalte om min nedslående fredag, den fantastiske lørdag, hvor jeg dømte en masse flot rally (bl.a. Liv med Mango og Choice) og den mentale opladning til prøverne i Sverige i går. Det var fedt at kunne redegøre for, hvad der skete, og hvorfor det skete og hvordan det kunne korrigeres. Og så få tricky spørgsmål i bedste Anja-stil, da jeg fx sagde, at jeg var sikke på at Max ikke ville forlade banen i går. Hvorfor? Det skulle der tænkes over. Men jeg kan kunne se det på hans adfærd og mærke det.

Vi afstemte derefter planerne for dagens træning.

Jeg varmede Lille Bjørn op ved at lave mine lektier til Anjas HTM-detaljekursus den 17. maj. Liv filmede og fotograferede, vi diskuterede de enkelte elementer og jeg har netop kommenteret de forskellige positioner, positionsindtagelser og overgange kommenteret i kursusgruppen.

Videoen for oven viser P1 sidelæns og bak. Mine kommentarer: ”Jeg ser Lille Bjørn komme skævt ind i starten (læs: fører venter ikke på ham), jeg ser ham knokle for at holde begge positioner. I sidelæns har han en tendens til at være lidt skæv fordi han ser på mig, og jeg står lidt krumt, fordi jeg ser på ham. Godt; fokus, arbejdsiver, fortrolig med positionen. Ændres: førers holdning, Lille Bjørn lige i sidelæns.

Efter opvarmningen viste jeg en fuld udgave af HTM2-nummeret, som vi skal vise på lørdag i Roskilde. Jeg blev revet lidt med, men blev heldigvis stoppet af Liv, så Lille Bjørn kunne blive belønnet. De svage punkter er udpeget og bliver trænet fokuseret de kommende dage. Der var specielt en overgang, som Liv spurgte interesseret til, og jeg fik ikke point for at den ikke havde et navn (!!!) Det har den nu, og det blev hurtigt en meget flot overgang. Og så skal jeg huske igen igen at vente på ham. Lille Bjørn arbejdede fantastisk, og når føreren kommer lidt mere på dupperne blive det fantastisk.

Efter Liv og Mangos træning blev det Max’ tur, ren motivationstræning med masser af leg.

Efter at Liv og Choice havde haft deres legesekvenser fik Choice og Max lov til at løbe sig trætte sammen.

Jeg kørte hjem i høj stemning, sådan skal det føles hver gang man har været til træning!!!

Ingen kommentarer: