lørdag den 12. maj 2018

100 % HTM og 2 x RJM – fed dag i Roskilde!


Lille Bjørn i HTM2 (video: Mia Rasmussen)

I dag havde jeg den mest fantastiske dag på Dyrskuepladsen i Roskilde, hvor DKK afholder et kæmpearrangement fredag-søndag. I dag stod den på HTM og rally for mit vedkommende.

Jeg mødtes med Anita og Amanda 7:45, vi havde diverse udstyr samt Lille Bjørn og Max ud til rallyarealet, stillede telt op, og fik styr på hundene. Min championbane blev stillet op (jeg skulle dømme champion- og ekspertklasse), det var rart at få styr på inden HTM’en. Jeg afleverede USB og resultatbog i HTM-ringen 8:50, og efter planen tog jeg – efter at slips og kasket var på plads - Lille Bjørn ud af buret kl. 9:00. Anita supportede, så jeg kunne komme af med line og træningsvest lige inden vi skulle i ringen.

Det var nok den fedeste oplevelse ever i HTM-ringen! Lille Bjørn var totalt på, de nye momenter fungerede bare (P5 til P10, P2 til P3), jeg ventede, som jeg skulle, jeg smilede, Lille Bjørn logrede igennem hele programmet. Det var FANTASTISK! Anita sagde 100 %, jeg sagde 100 %. Det betyder at det var det allerbedste vi kunne gå, der hvor vi er træningsmæssigt lige nu, og jeg svævede ud af ringen med Lille Bjørn og belønnede ham.

Præmieoverrækkelsen var ud på eftermiddagen efter at rallyen var færdig, og her er dommerkommentarerne:

Dommere: Mette Andreassen, Emmy Marie Simonsen, Inge-Dorte Graakjær

Udførelse
7,0 Super fin fokus. Kan godt se lidt forskel på de ”gamle” trygge positioner og de nye, men rigtigt fint
7,8 Nydeligt og præcist arbejde
5,9

Indhold og sværhedsgrad
6,2 P1 og P5 dominerer en del, men helt ok
7,9 Fint for klassen
6,0

Fortolkning og kunstnerisk indtryk
7,2 Sødt nummer, som passer fint til jer
6,0 Du taber takten lidt – især i langsom gang på højre side. Ok.
5,5

Hundens velfærd
3
3
3

Samlet 22,83, 2.v. og 4 Q points. Vi har nu 8 Q points i klasse 2 efter to prøver, lækkert.


Video: Mette Thomsen

Juniorklassen i rally omfattede i dag 5 ekvipager, Mathilde som trippelfører og Kimmie som dobbeltfører. Så Mathilde skulle op som nr. 1 med Boogie, nr. 3 med Max og nr. 5 med Lille Bjørn. Et sejt program, men heldigvis var der god support, og det gik rigtigt godt.

Mathilde med sine tre rallyhunde (foto: Mette Thomsen)

Boogie blev 2. vinder med 97 point, Lille Bjørn 3. vinder med 94 point og Max 4. vinder med 87 point. Ydermere blev både Lille Bjørn og Max Rally Junior Mester (RJM). Lille Bjørn har klaret det 3 prøver, Max har brugt lidt flere, men fælles var at de manglede at bestå hos en dommer som ikke var Anita, og i dag var det Conni som dømte, så det var perfekt.


Video: Mette Thomsen

Jeg synes det helt ovenud vanvittigt flot, det Mathilde har præsteret. Der er ikke mange førere der kan gå med tre hunde med kun en enkelt anden mellem hver, og så præstere på det niveau. Ud over DM-kvalifikation skulle Max nu også være sikker på at komme i Årets Hund finalen, og Lille Bjørn er også godt på vej. Meget, meget imponerende.

I morgen står den kun på 2 x championklasse og 2 x juniorklasse. Ingen HTM og ikke dømme (”kun” være prøveleder), det bliver afslappende 😊

Ingen kommentarer: