fredag den 18. maj 2018

HTM-træning og HTM-prøver i Sverige



På søndag skal Liv og jeg til en dobbelt HTM-prøve - Snapphanedansen! – arrangeret af Nordskånska Kennelklubben på Hässleholmsgården. Det bliver min debut i svensk HTM, og ja, jeg glæder mig meget!

Det er snart tre år siden Max debuterede i HTM, det er godt ½ år siden Lille Bjørn debuterede i HTM, og nu skal vi til Sverige og gå HTM2 to gange og HTM3 gange. Vildt!!!!

Jeg bliver lige nødt til at prale lidt med Lille Bjørns indsatser i år. RLD-N (SE), HTM1, RLD-F (SE) og RJM er kommet på CV’et i år og han er så skarp som nogensinde! Og så debut i HTM i Sverige …

Det var helt underligt at se programmet. 17 hunde til den ene prøve og 18 til den anden, og ikke andet, det er superluksus. Lille Bjørn skal gå Dengang da jeg var lille, i den version vi har gået to gange i Danmark, Max skal for første gang gå Englishman in New York.

Lille Bjørn er top forberedt, vi har helt styr på programmet og hans energi til en lang dag er jeg tryg ved. Efter de to dage på Roskilde og aftentræningen i går, kan jeg bare konstatere at Lille Bjørn er godt til at slappe af, og kan være på, når der er brug for det.

Max har jeg ikke trænet med den sidste uge, jeg har gået nummeret en del gange til musik, og jeg har styr på positioner, links og retninger.

Jeg har booket hallen i Viby 1 time i morgen tidlig, for at træne 1 gang fuldt program med Lille Bjørn, plus lidt links/positioner, samt links/positioner med Max og måske et fuldt nummer, men det sidste er jeg ikke helt sikker på.

Min motivation er helt i top. Jeg har helt styr på programmerne, og helt klar til at justere begge programmer efter behov til anden prøve.

Ingen kommentarer: