fredag den 25. maj 2018

Lovende HTM-programmer

Foto fra Paddington-filmen

Jeg havde en skøn formiddagstræning i hallen i Viby med Sidsel med Wawe og Shadow samt Anita med 11-års fødselaren Osseau. Jeg holdt mig pænt til mine egne planer 😊

Jeg viste en fuld udgave af Englishman in New York med Max, belønning med godbidder undervejs. Jeg ville gerne vise, hvor vi er kommet til, og have feedback på det.

Jeg kan godt mærke, at jeg har det rigtigt godt med musikken, og programmet, som det ser ud nu. Jeg har virkelig fået det ind under huden, jeg har gået det program mindst 100 gange i hovedet. Det giver mig den sikkerhed, som jeg måske savnede i Que reste-t-il de nos amours. Det giver overskud og dermed meget bedre mulighed for at støtte Max.

Det kan også ses, kunne jeg høre på Sidsel og Anita 😉 Den mentale træning har virkelig skabt overskud, det er kun 1½ måned siden nummeret poppede op Om at finde HTM-musik.

Det, jeg har brug for at arbejde med, er først og fremmest at variere linkene og skabe værdi i dem. Det er tydeligt, at positionerne er sjovere for Max, for det er dér, belønningerne falder. Starten på positionerne bliver ofte lidt sen, fordi Max er for længe om at komme ind; der skete hurtigt noget andet, da jeg fik belønnet for selve starten af linket.

Og så fik jeg endnu engang – omend det går fremad! – at vide, at jeg godt må kigge mere op, Max har ikke behov for at jeg kigger på ham …

Med Lille Bjørn tog jeg for alvor fat på Paddington-musikken. Jeg gik simpelthen det første minut med semi-improviserede positioner, og konklusionen var klar: det nummer er som skabt til Lille Bjørn og mig. Jeg blev revet helt med, og måtte mindes om, at jeg godt måtte belønne Lille Bjørn undervejs.

Vi fik talt om den udgave jeg har klippet sammen, og der var enighed om at den 3½ minutters instrumentale version krydret med nogle små lydklip om Paddington, kan være lige i prik, for at hjælpe dem, der ikke kender filmen/musikken.

Jeg er i fuld gang med at tænke mere koreografi, det bliver et skønt nummer!

Tak Sidsel og Anita for den allerbedste start på en forlænget weekend 😊

Ingen kommentarer: