tirsdag den 15. maj 2018

Nose Work, koncentration og fokus

Foto: Zakkai Hundevenner

Til aften startede en ny runde Nose Work træning hos Merete. Anita og jeg har fast planlagt HTM-træning inden, og selvom hun er New York, havde jeg besluttet at fastholde træningen med Max. Men jeg gav op, da jeg kom hjem: 27 graders varme var en god anledning til at flade ud i haven før Nose Work-træningen.

Mette og Eddie med supersøg på 2 sekunder ved målet :-)

Træningen fandt sted ved Jersie Hallen. Der var et søg på et fodboldmål, tre på ene kortside af hallen, fem langs den ene langside, et ved bænk med Merete som forstyrrelse, fire i et rodeområde på den anden kortside og endelig fem på den sidste del af kortsiden, i alt 19.

Det er bestemt ikke optimalt for Lille Bjørn i den varme, men med nogle drikkepauser og en gang vanding af hovedet, så gik det virkelig flot. Da han først kom i gang gik det strygende. Vi tog søgene i den rækkefølge, som jeg har nævnt ovenfor. Vi fandt alle søgene, flere af dem suverænt flot. Det første søg på langsiden og det sidste (i noget buskads), søget ved bænken, og de sidste fem, hvor han markerede superflot alle steder. Det var som sagt sidst på træningen, og det var rigtigt godt at han kunne bevare koncentration, fokus og energi i en anstrengende træningstime.

Apropos koncentration og fokus fik jeg nogle skønne fotos fra rallyprøverne i Odder 27. april, taget af Tina Kjeldberg (Zakkai Hundevenner). De lyser da af koncentreret fører, fokuseret hund, og koncentreret og fokuseret dommer 😊 Alle fotos: Zakkai Hundevenner





Ingen kommentarer: