lørdag den 29. februar 2020

Fedt trip til Feldballe

En perfekt afslutning på en skøn dag (foto: Christian)
Amanda mener jeg lokkede, det kan jeg ikke huske helt præcist, men bundlinjen er, at vi i dag kørte til Hangar 17 lige uden for Feldballe og stillede til rallyprøver forbilledligt arrangeret af Islands Fårehundeklub, kæmpestor tak til Elspa Metzdorff for det.

Amanda og jeg skulle op hos Helle Gadeberg, Amanda med Osseau i seniorklasse og Dumle i championklasse, jeg med Max i championklasse.

Jeg var helt tro mod mine planer. Jeg fik set Amanda og Osseau, og hold da op hvor var det en fornøjelse, og ingen vil tro at han er en ældre herre, når han er stråler som i dag. De vandt meget fortjent seniorklassen og fik 15 point til årets hund konkurrencen, perfekt start på den konkurrence.

Jeg hentede Max og varmede lidt op, og så kom han ud igen, og jeg fik set nogle champions og filmet Amanda og Dumle, inden Max blev hentet igen.

Vi havde en perfekt entre på banen og fed kontakt hele vejen. Der var en ommer på sideskift om kegle fra højre side, fordi jeg fik givet et forkert signal ☹ En ommer på stå foran, fordi jeg ikke gav en højre kommando, så Max kom ind til venstre først ☹ Og en 13’er på skilt 321, fordi jeg to gange ikke var skarp med stå kommandoen ☹ ☹ Derudover en skæv bak og 80 point. Jeg kom ud med den fedeste følelse, fordi alt det vi har trænet lykkedes bl.a.:
  • Kontakt hele vejen
  • Ingen fejlmarkeringer – jeg kan se på videoen, at jeg dårligt selv kan se, at jeg laver ommere
  • Huske at rose meget undervejs
  • Huske at have fokus på nuet og på næste skilt
Også i alt det udenoms havde jeg en dejlig dag.

Det bedste var næsten Helle Gadebergs tilbagemelding, hun kunne virkelig se hvilken udvikling der er sket i vores samarbejde, og det er dejligt at få bekræftet 😊

Og Amanda, der kan sige det hele så enkelt: det var dejligt at opleve mig glad for 80 point 😉

Og en masse hyggelige hundesnakke.

Rigtig dejligt arrangement.

Før vi kørte hjem, var vi omkring Feldballe Kirkegård, hvor Amanda lagde en blomst på sine morforældres grav. Og hundene blev luftet i Feldballe.

Google Maps ledte os hjemad, indtil jeg pludselig trak ind til siden, fordi noget var galt. Ja, vi var på vej mod Ebeltoft, men fik vendt i tide og kunne more os over Google Maps stædige forsøg på at få os til at vende om …

Hjemme havde Kirsten og Christian sørget for salat, laks og jomfruhummer, og jeg skulle bare åbne 14 østers, og så fik vi et skønt aftensmåltid.

Det har virkelig været en dejlig dag ❤️

Ingen kommentarer: