mandag den 21. december 2009

Masser af træning, årets lydige spaniels, status for 2009 og planer for 2010

Selvom jeg ikke får skrevet så meget i bloggen er det ikke et udtryk for at der ikke sker noget på hundefronten. Selvom vi fejrer jul er det ikke noget der har stort fokus hos os, og da jeg samtidig kun har haft få konsulentopgaver i denne måned har der været god til at træne. Men, jeg er virkelig opmærksom på at passe på, og det går heldigvis sjældent galt :-)))) Og det gjorde det selvfølgelig lige i dag, hvor jeg trænede med Camilla & Emma. Megan havde lavet en hel masse flot arbejde, og så manglede jeg lige elefanten, og den gik i skuddermudder. Og da føreren ikke kunne finde ud af at stoppe i tide måtte Megan jo gøre det, ved at forlade baljen og løbe over i hulahopringen … SÅ stoppede træningen!
Men ellers går det nu rigtigt godt. Vi har kørt kampagne på bakning, og det fungerer rigtigt godt; nu er Megan begyndt at tilbyde bakning i tide og utide, så det skal vi lige have styr på.
Generelt er det meget tydeligt at både Megan og jeg har fået glæden ved at arbejde tilbage, så det er bare en ren fornøjelse.

Konkurrencen om årets lydige spaniels er afgjort, og resultaterne kan læses her.
Pokalerne uddeles i forbindelse med en Nørdprøve den 30. december.
Jeg udsteder pokaler igen for 2010, men med lidt ændrede regler. I år har det været gennemsnittet af de fem bedste prøver, samt særlig præmie hvis bedste resultat i en klasse blev opnået af en ekvipage, som ikke havde bedste gennemsnit.
Fra 2010 bliver det summen af de tre bedste prøver i en klasse, svarende til kvalifikationsreglerne i årets LP-hund i DKK. Men det skriver jeg mere om senere i år. Jeg vil dog allerede nu nævne, at jeg har en særlig pokal stående til årets LP2 hund. Jeg har en fornemmelse af at der bliver rigtigt mange LP2 spaniels i 2010, og jeg glæder mig til at se Camilla/Nova, Kristine/Kiwi og Enna, Marie/Chelsea, Susanne/Maddie og Kellie, Vibeke/Julie og mange flere spanielekvipager i aktion.

Jeg har lagt en nytårshilsen her , med lidt status for 2009.

Og det er jo normalt i den forbindelse at tale om planerne for det kommende år. Jeg har nogle håb og nogle drømme, og så har jeg nogle konkrete mål, som jeg arbejder imod. For 2010 er målene:
  • Nogle gode resultater (> 90) med Megan i Rally ekspertklasse
  • Genstart med Megan i Eliteklasse ved uofficiel prøve (Nørdklubben) 13. marts – og så jeg derfra vurdere hvordan muligheder ser ud
  • Lille Bjørn skal bestå rally begynderklasse (måske med Kirsten som fører)
  • Lille Bjørn skal have præmiering i LP2
  • Og sidst men ikke mindst skal jeg have en ny engelsk springer spaniel ...

Ingen kommentarer: