tirsdag den 9. marts 2010

Lille Bjørn, træning, udstilling og konkurrencer

I dag var det så Lille Bjørns tur til at blive fejret. 3 år gammel og naturligvis en skøn kælepotte – og en udfordring at træne med :-)
Som nævnt er han træningsfri indtil Nørdprøven på lørdag, hvor han skal op i LP1 (med lidt LP2-krydderi). De nærmeste planer for ham er at han skal udstilles på DTK’s udstilling i Haarlev den 20. marts, til rallyprøve den 17. april og udstilles på det årlige Norwichskue den 25. april.
Johanna Allanach og Soda er på vej til Crufts hvor de på lørdag skal op som nr. 6 i ” International Freestyle Competition”. Det er i hovedringen, så det skulle komme direkte på TV! Vi kan desværre ikke se det direkte pga. vores deltagelse i Nørdprøven … Men naturligvis vil vi heppe helt vildt alligevel!!!
Den ugentlige træning hos Johanna var naturligvis aflyst, og jeg tog derfor til Jersie og trænede 20 minutter med Megan sidst på eftermiddagen, og det var rigtigt godt. Vi trængte vist begge til det! En ok fri ved fod, efter lidt opvarmning nogle meget flotte udløb til felt, en rigtigt god venstre apportering, en stribe gode stillingsskift (ups, fuld øvelse), stå-sid-dæk under gang (adskilt) og en flot fremsending til sidst. 20 effektive minutter, lidt leg på pladsen og så hjem til aftensmad. Herligt!
Jeg kan godt mærke at jeg også har fået lidt LP-prøve-abstinenser, så udover Nørdprøven er Megan nu tilmeldt to LP3-prøver hhv. 6. og 12. juni, og 12. juni skal Lille Bjørn også op i rally. Jeg ville egentlig have været oppe noget tidligere, men der ryger lige et par uger i kalenderen, når jeg til maj skal til Borlänge til 2 x 5 dage med Bob Bailey!!!
Og så har jeg overvejet – for afvekslingens skyld – at tage Megan op til en dressur 2 prøve i Spaniel Klubben, men de første prøver kolliderede desværre med Borlänge og en LP-prøve. Men det kunne være hyggeligt at prøve igen, det er over 3½ år siden vi sidst var oppe.
Ellers er der ved at være linet op til Nørdklubbens generalprøve på lørdag med Marianne Jensen som dommer. Et imponerende program med 6 LP1, 9 LP2, 6 LP3 og 1 LPE – og jeg taler vist for alle når jeg skriver: Vi glæder os!!!

Ingen kommentarer: