søndag den 9. maj 2010

Kun tre dage endnu …

Det er temmelig stille på hundefronten pt.
Jeg har fået nogle meget spændende tilbagemeldinger fra en læser af denne blog, som har givet mig en masse råd om motivering af Megan - det er en person som jeg ikke kendte i forvejen, som meget præcist kunne pege nogle problemer ud og foreslå hvordan jeg skulle arbejde med dem. Jeg takker mange gange og glæder mig til at arbejde videre med ideerne.
I torsdags havde jeg rallyhold og konkurrencehold i Sydkystens Hundeskole, og de holder nu to ugers pause i forbindelse med at jeg skal på kursus.
I går stod den på rallytræning i haven, både Lille Bjørn og Megan skal op 30. maj, men da vi ikke kan træne 11.-24. maj er der ikke så mange træningsmuligheder tilbage. Det gik strygende med Megan, mens Lille Bjørn startede som lyn og torden, men han gik helt i stå, da jeg forhindrede ham i at tage godbidder fra det fristende 8-tal … Kirsten tog over, og så blev han lidt glad igen. Det var en 18 skiltes bane, med masser af belønninger halvvejs, men jeg skal have arbejdet med at han bevarer glæden selvom han frygteligt gerne vil have de godbidder.
Programmet for Spaniel Klubbens prøver 12. september er nu helt på plads. Der bliver LP-prøver (for egne racer) med Hans Ove Pedersen som dommer og rallyprøver (for alle racer) med Trine Dyrgaard som dommer. Vi holder prøverne i Køge-Herfølge Jagtforening og det bliver et rigtigt godt arrangement!
Og så er jeg ved at lade op til de sidste to kurser med Bob Bailey: 12.-16. maj Chaining workshop og 19.-23. maj Teaching workshop i Borlänge.
Jeg regner med at kunne give løbende opdateringer på Facebook og YouTube :-)

Ingen kommentarer: