søndag den 17. marts 2013

Max i LP3

For 4 år og 3 dage siden mødtes det der kort tid efter blev Nørdklubben for første gang.

I dag var tre af de oprindelige fem samlet med samme formål: At gennemføre generalprøve på fulde LP-programmer. Anita og jeg havde aftalt at mødes for at gennemføre en fuld LP3 med hhv. Osseau og Max, og Camilla havde jeg lokket til at komme og styre fællesøvelserne (som Emma også deltog i), og hun endte med at være prøveleder/meddommer.

De officielle bedømmelser er her:
  • Fællessit: 0. Lægger sig efter 6 sek.
  • Fællesdæk: 0. H piber en del, tilter om på siden efter 1:45, rejser sig ved 3 min.
  • Fri ved fod: 6,5. Meget flagren i vendinger, flere skæve pladser, 2 dæk, uens position ifølge.
  • Stillingsskift: 7. Rykker næsten en hundelængde frem. 3 x kommando.
  • Dirigeret apport: 0. Går med i 1. stå. 4 x kommando, nogen tyggen.
  • Springapport: 8,5. Skæv plads ved afslutning. Nogen rullen ellers fint.
  • Stå, sid, dæk under gang: 6,5. Skæv plads ved afslutning. Hænger lidt. Svæver i sidste vending. 2. pos. mistes. Ekstra kommando
  • Indkald med stå: 8,5. Uens tempo. Anelse skæv plads. Sætter fart ned inden signal.
  • Fremsending: 8. Dæk ved start. 2 x kommando.
  • Næseprøve: 6,5. Bevæger sig i start. Går på dommerens kommando. Tygger meget.
I alt 141 point med 0 i fællesøvelser og apportering, og uden helhedsindtryk.

Jeg lagde linen uden for ringen ved start, og jeg forsøgte at gennemføre hele forløbet så prøveagtigt som muligt. Belønninger mellem øvelserne, holde gang i Max mellem øvelserne, være klar ved startstedet for næste øvelse mv.

Her er nogle kommentarer til de enkelte øvelser, ikke mindst punkter der skal arbejdes med
  • Fællessit. Jeg fik ham op igen, og han lagde sig igen. Og jeg gik og troede det var blevet en lidt mere stabil øvelse.
  • Fællesdæk. Han rejste sig, da han skulle hen til Anita, der belønnede Osseau.
  • Fri ved fod. Jeg forsøgte at gå prøvemæssigt, jeg har ikke gået så længe med ham tidligere, og koncentrationen forsvandt. Vendinger skal vi arbejde med. Afstand til mig afhængig af tempo, og han holder ikke samme position. I langsom gang dækkede han og i start. Der er en masse detaljer at arbejde med.
  • Stillingsskift. Det var første gang vi prøvede fuld øvelse med skiltevender. Og det var fint at han tog 5 skifter på første kommando. De tre ekstra kommandoer blev alle brugt på dæk-stå. Stå-sit var flot, den arbejder vi også med pt.
  • Dirigeret apport. Vi prøvede to gange, første gang gik han med i ståen, og anden gang gik han ikke på 4 apportkommandoer. Vi skal have arbejdet med afstanden til apporterne, selv om han drejede hovedet gik han ikke.
  • Springapport. Det var med metalapport, og det gik fint, det var på niveau som en af de få øvelser i dag.
  • Stå, sid, dæk under gang. Jeg introducerede i går ”It” i stedet for ”Sit”, den mistede vi. Og jeg måtte give en ekstra kommando da han gik i stå i sidste vending (troede han skulle stoppe pga. Anitas kommando?)
  • Indkald med stå. Han satte farten lidt ned før stoppet, men jeg var mere end tilfreds. Det var vores første indkald på fuld afstand overhovedet, og han stoppede superflot.
  • Fremsending. Jeg gjorde ham klar i for god tid, så jeg fik tid til tre forkommandoer, og det fungerer altid med én … Resultatet var at han dækkede ved start, og jeg måtte give to kommandoer for at få ham af sted. Han kom flot i indkaldet, jeg har ikke kaldt ham ind fra feltet siden vi var oppe i LP2.
  • Næseprøve. Starten var svær pga. tiden, han drejede sig lidt. Og så gik han på Anitas værsgo, dvs. splitsekundet før min kommando. Søget var nogenlunde, og der blev tygget noget.
Alt i alt er jeg meget tilfreds. Vi mistede kun tre øvelser, og der er flere øvelser som vi første havde sat helt sammen i dag

Ingen kommentarer: