torsdag den 4. juni 2015

Dagen før dagen

Torsdag morgen

I gamle dage ville jeg have holdt træningsfri dagen inden en prøve, men det er end ikke faldet mig ind i dag.

Dagen startede i det skønneste solskin og det holdt hele vejen, så også aftens træning foregik i ren sommerstemning.

Dagens vigtigste aktivitet har været den mentale forberedelse af prøverne i morgen. Jeg har virkelig fået en hjemmeopgave af rang af min coach! En hjemmeopgave som har givet fantastisk god mening, og har været en kæmpehjælp i den mentale forberedelse.

Jeg har nu styr på:
  • Papirerne
  • Hvornår jeg kører hjemmefra
  • Hvornår jeg cirka ankommer
  • Luftning af Max
  • Hvem det er vigtigt at få hilst på (herunder hvem jeg skal give en ordentlig krammer)
  • Indskrivning (bl.a. har jeg tjekket at jeg kan indskrive til FP2 og HTM1 på én gang) med Max
  • Hente udstyr i bilen stadig med Max
  • Varme op i varmestuen med Max
  • Være klar til at starte i den ene ring til FP
  • Strategi for FP (både belønning og håndtering af fejlsituationer)
  • Belønningsleg efter FP
  • Luftning
  • Max i bur i bilen
  • Se FP i hallen
  • Regne cirka ud hvornår vi skal på i HTM
  • Briefe Conni og Amanda om videooptagelse
  • Klæde om
  • Tage Max ud ca. 15 minutter før
  • Luftning
  • Opvarmning
  • Være klar i opvarmningsstuen cirka 5 minutter inden vi skal ind og hygge
  • Styr på hvordan vi går ind og hvordan vi bruger tiden i hallen inden vi skal ind, herunder ikke mindst min mentale tilstand (”doping”)
  • Hvordan vi kommer ind på scenen
  • Hvordan vi hilser på dommerne
  • Hvordan vi gør klar og giver startsignal til DJ
  • Hvordan vi håndterer ”fejl” i programmet
  • Hvordan vi gør når programmet er slut
  • Belønningsleg udenfor hallen
  • Kort luftning
  • Max i bur i bilen
  • Ind og se Anita & Osseau
  • Tage Max ud inden præmieoverrækkelsen
Langt det meste handler om Max og mig og det er fantastisk at tænke på, at jeg ikke har tænkt tanken, at jeg kunne forberede alt dette så detaljeret. Men nu er det gjort, jeg vil sikkert drømme om det i nat, og det giver ro i sindet.

Klar til rally ludo

Til aften deltog Max og jeg på Johannas rallyhold ”Rally Champ – for de garvede førere”, hvor Johannas kreativitet foldede sig vildt ud.

Vores challenge – spring over tre spring- var der kun én der klarede, som til gengæld røg på anden øvelse (dobbeltspring over nogle meget lave spring). Der var også et tredje spring. Et fjerde spring (en snor spændt ud mellem to holdere). Og de første tre med frikadeller på spid som fristelser.

Så var der rallyludo, hvor vi blev delt i to hold, skulle kaste en terning på skift hvert hold, og så skulle føreren udføre et udtrukket skilt ud for det aktuelle ludofelt.

Efter at rødt hold bestående af Christina & Tempo samt Max og jeg havde vundet gik vi til næste øvelse, hvor vi alle fem skulle gå ludobanen uden skilte, men dirigeret af Johanna. Som både kunne sige specifikke skilte, stationært skilt, eller ikke stationært skilt, så vi enten skulle gøre noget specifikt eller selv udtænke en øvelse.

Derefter skulle vi stå på stribe og udføre en række øvelser som minikonkurrence på tid. I en af øvelserne startede vi med 1. stå, 2. dæk, 3. sit uden håndtegn hvorefter vi skulle udføre de samme med spøjse forstyrrelser (lade som om vi slog paraply op og ryste den, crawle, cykle på bedstemorcykel).

Utroligt hvad Johanna kan få os til at gøre. Og godt vi ikke bliver overvåget – så ville vi alle blive betragtet som klar til en galeanstalt …

Til allersidst en fri runde, hvor vi dels skulle arbejde med bak på ønsket niveau hos Johanna, dels arbejde med challenge-springene. Max arbejdede fantastisk, men der var to ting han næsten ikke kunne håndtere. Den terning, som blev brugt i ludoen, var bare vildt fascinerende. Og da vi kom til bakningen og opgave med frikadelle på spid, så kunne han altså ikke abstrahere fra den. Men han havde lavet den flotteste bak inden, og han havde i det hele taget arbejdet ualmindeligt flot inden.

Den grufulde sandhed er, at jeg kom cirka ½ time før tid, og havde arbejdet både med HTM-programmet og med FP-programmet inden rallyholdet, så det er ikke uden grund Max virker lidt slidt til aften.

Vi tager en god nats søvn og så er vi klar til FP (sekundært) og HTM (primært) i morgen.

Ingen kommentarer: