lørdag den 6. februar 2016

Tak for lort :-)

Max debuterede i HTM2 i dag ved HTM-prøverne arrangeret af Aktivt Hundecenter i Sjællands Agility Center. Han bestod med flotte 24,3 point, blev 2. vinder og fik 4 Q point.

Jeg tror aldrig jeg har været så klar til en prøve som i dag.

Vi fik HTM1-titlen 25. oktober 2015, og fokus har siden været på at udbygge dét program med flere positioner og cirka 1 minut i varighed, og jeg synes selv det har nået et fornuftigt niveau i sværhedsgrad. Johanna gav mig en idé til at samle en høm op, og den blev introduceret i dag, med meget positiv tilbagemelding.

Først og fremmest har mine forberedelser været meget fokuserede. Jeg har gået den prøve måske 50-60 gange i hovedet, og næsten ikke i virkeligheden. Dér har jeg gået en hel masse stumper, som ved ganske få lejligheder er blevet sat sammen til en helhed.

Der er foretaget rigtigt mange justeringer af programmet undervejs, men ikke nogen der krævede Max’ deltagen. Det kunne være ændring af retninger, timing af nogle skift mv. Men alt sammen noget, der kunne ske i hovedet.

Jeg er aldrig mødt så afbalanceret til en konkurrence. Jeg vågnede kl. 4 i morges, men i stedet for som i gamle dage måske at få sommerfugle i maven eller andet uhensigtsmæssigt, gik jeg programmet et par gange i hovedet og faldt i søvn igen. Jeg kan OGSÅ programmet i søvne …

Tilbagemeldingerne fra dommerne (nedenfor) og fra træningskammerater var til at blive høj over, så det valgte jeg at blive ;-)

Jeg havde kun tilmeldt den ene prøve, fordi jeg skulle hjem og fejre Kirstens fødselsdag. Så er det virkeligt dejligt med en svigerdatter og søn der stiller op og klarer al maden, til en fantastisk tre-retters menu. Jeg havde valgt vinene til, og de var bestemt heller ikke dårlige :-) ’

Her er videoen optaget af Anita.



Dommernes kommentarer:

Udførelse
  • Fint arbejde at jer begge to. Max virker lidt trykket i hestpositionen, måske er han for tæt på dine fødder – har du overvejet at gå på strømpesokker? 8,3
  • Dejlig opmærksom og ”på” Max. Generelt pæne positioner – indimellem kommer han dog lidt langt frem. Skulle han lave en sidelæns plads? Giv i så fald tid til at han kan være med. Giv gerne lidt mere tid til nogle af skiftene, så det bliver tydeligere, at det er Max og ikke dig, der skifter position. 7,7
  • Kommer fint ind i positioner ved skiftene. Er indimellem lidt langt fra - prøv at arbejde med at få samme afstand i alle positioner :-) 8
Sværhedsgrad/Indhold
  • Meget fint 8,5
  • 7,8
  • Fin variation og ok sværhedsgrad 8,1
Musik og fortolkning
  • Tak for lort :-) Fedt program, fin humor, det fungerer godt i al sin enkelhed 8,5
  • God detaljer med ”samle op” :-) 7,9
  • Passer fint til musik og fint med ”inddragelse” af os andre, da du samler op. Arbejd evt. lidt med at se ud :-) 8
Tak til Anja, Johanna og Sonja for et flot arrangement!

Ingen kommentarer: