søndag den 26. februar 2017

Tre glade hunde


Jeg trak morgenturen lidt, så der var en god chance for at møde andre hunde på stranden, og det var perfekt timing. Vi mødte 10+ andre hunde (med mennesker!) alle tre hunde løb løs, og alle tre havde det sjovt.


Det er ikke en selvfølge med Max, som nogen gange trækker sig lidt væk fra de andre. Men i dag var der bestemt ingen problemer. Han løb glad hen til de andre hunde, fik sig nogle ordentlige løbeture med de andre (store) hunde i vandet og på stranden, det var dejligt at opleve.


Lille Bjørn var også med, men han kan i sagens natur ikke følge med de andre hunde, men han det bestemt ikke mindre sjovt.

Megan hyggede sig for sig selv og var en del hos mig, jeg tror bestemt også hun hyggede sig. På et tidspunkt, hvor jeg egentlig ville være gået hjem, kom der nogle nye hunde til, og så gik vi et stykke igen, for at der kunne blive noget mere leg.

Det var en meget fin måde at starte dagen på!

Efter morgenmaden kørte Megan og jeg til Maxi Zoo i Tåstrup, som vi havde fået lov at bruge til sidste runde af Tinas Nose Work hold. Det var rigtigt lærerigt, og uha, igen kom det til at handle om førerne, der kunne være skarpere.

Der var et søg, hvor Megan lavede noget de andre opfattede som en meget tydelig markering, men hvor mit kriterie var et andet (FOR højt?!), og det gav frustration – har jeg gjort forkert, tænkte Megan måske?

Et andet søg var for svært, for på den modsatte side af siden med kilden stod bokse med alle mulige hundeslikstænger, og til sidst måtte vi gå væk derfra, det var for svært at ignorere.

Heldigvis fik hun flot markering til sidst, om end jeg markerede for sent, men hun var meget tydelig – og jeg skal lade være med at tænke, at det kan da ikke være der. For hundene véd meget bedre!

Jeg tror Megan tilgav mig hurtigt, og hun fik en god tyggepind til turen hjem – og hun har oplevet så mange underlige ting med mig gennem sit liv, så vi gør det bedre næste gang.

Det er et superhyggeligt hold, vi sluttede med hjemmebagt fastelavnsbolle (tak Karinne!) og en aftale om at mødes på torsdag til noget selvtræning i Glostrup.

Ingen kommentarer: