fredag den 15. februar 2019

Titler – rosetter – pokaler


Selvfølgelig er det sjovt at få titler!

Da jeg forleden søgte om Max’ DKRSCH hos DKK opdagede jeg, at jeg havde glemt at søge om RJM og de to svenske rallytitler. Det blev der straks rådet bod på, så nu er alle hans 12 titler på hundeweb.


7 i rally, 2 i LP, 1 titelprøve, 1 HTM (faktisk 2, men HTM1 bortfalder, når man bliver HTM2) og 1 FS. Mange discipliner og masser af gode minder.

De bedste titler er championaterne. Max’ seneste er nr. 13 i samlingen, og Max’ DKRLCH fra oktober 2014 den forrige. En oversigt over de første 12 står i Dusinet fuldt.

Det er også sjovt at få rosetter, både når man bliver placeret i en konkurrence eller opnår titler. Jeg har skrevet om det bl.a. i Seniorer, rosetter og glæde. Jeg synes altid det er fedt at få med en roset med. De flyder på mit kontor, og Kirsten får mig til at rydde op en gammel imellem, men de er altså hyggelige.

Så er der pokalerne.


Det er blevet til nogle stykker efterhånden, og de er ikke alle lige kønne, faktisk synes jeg generelt de er mere særprægede, end noget vi egentlig har lyst til at have stående fremme. Men de står altså allesammen på kontoret. Der er en lille pokal bag rosetten i forgrunden, fra Max DKRLCH. Tegningen på væggen er et helt specielt minde om en ganske særlig hund, Megan holder øje med mig, når jeg er på kontoret..

Jeg var så heldig at Max blev DKRSCH i Sydkystens Hundeskole, hvor man udover flotte rosetter for at vinde og for certifikat/titel, også får en pokal med hundens navn, titel og dato. Kirsten og jeg blev enige om ikke at vælge en traditionel pokal, men i stedet en glasstatuette med navn osv. lasergraveret direkte på glasset. Jeg bestilte den hos Deki forleden og hentede den i dag. Og hold da op, den er flot:


Fotoet øverst er det officielle DKRSCH foto 😊 Titelhaveren i centrum, glasstatuetten ved siden af. Og fra venstre 2. vinder roset og supercert. roset fra Samsø 15. oktober 2017, 1. vinder roset og supercert fra 1. prøve i lørdags og 1. vinder roset og DKRSCH roset fra 2. prøve i lørdags. En skøn samling!!!

Ingen kommentarer: