lørdag den 9. februar 2019

To strålende prøver med Max – nu Rally Super Champion

Prøven hos Anita

Dagen i dag var den mest fantastiske jeg har oplevet som hundefører. Det er stadig lidt uvirkeligt for mig, og undervejs har jeg mere haft lyst til at tude af glæde end at juble – men det skal nok komme, det med jublen.

Dagens høst af rosetter

Sydkystens Hundeskole havde arrangeret dobbelt rallyprøve i Herringløse Agilitycenter, jeg var med som privatperson, som Charlotte Lia (prøveleder) så fint sagde det i sin velkomst, og indtil jeg havde været oppe to gange med Max hos henholdsvis Anita og Amanda var mit eneste fokus at gøre det rigtige, alt det som jeg har beskrevet i mine blogindlæg især de seneste dage; den indre ro, det rette fokus, støtte Max, ignorere alt muligt ligegyldigt, ikke tænke på point, men tænke på at holde kontakt, forberede næste øvelse, udføre, forstærke osv.

Jeg havde en masse gode visualiseringer i går, og de to prøver i dag kørte lige som de skulle. Der var en enkelte lille ting jeg ærgrede mig over, men det var uden Max, så det betød kun noget indeni mig, alt andet var, som jeg havde tænkt det. Det fungerede i den grad!

Her er den første prøve hos Anita (filmet af Charlotte Lia) – jeg véd den vender forkert, jeg prøver at fixe det:



Jeg havde den mest fantastiske følelse indeni, man kan sidst på videoen høre min vantro da jeg fik Anitas feedback, men det er altså rigtigt: 97 point. Jeg gik ud og legede med Max, og da vi kom til præmieoverrækkelsen viste det sig at de point rakte til 1. vinder ud af 10, og dermed Max’ andet supercert, det første fik han hos Conni 15. oktober 2017 på Samsø.

Banegennemgangen hos Amanda blev lidt anderledes end normalt, pga. den boblende følelse indeni mig. Jeg kunne simpelthen ikke koncentrere mig om at lære banen udenad, så jeg gik den bare tiden ud, og jeg kunne den vistnok cirka udenad trods alt.

Her er prøven (filmet af Mia Rasmussen)



Ja, det blev igen til 97 point, 1. vinder ud af 10, det tredje supercert.

Prøven hos Amanda

Og dermed er Max DKRSCH, Rally Super Champion. Jeg er glad og stolt og jeg er ekstra glad for at det var på hjemmebane at alt dette skete. To prøver arrangeret af Sydkystens Hundeskole, med Anita og Amanda som dommere (for første gang til samme prøve i øvrigt), og sammen med en masse andre mennesker, som betyder noget for mig. Det bliver bare ikke bedre.

Lidt sekretærarbejde med Conni

Når jeg har fordøjet dagen skriver jeg sikkert en masse mere, lige nu vil jeg bare nyde det, om lidt tager Kirsten og jeg et glas champagne, det er en dag som definitivt skal fejres!

PS: Jeg skal da lige huske at nævne, at Mathilde var oppe med Max i juniorklasse to gange og fik henholdsvis 95 og 93 point, og vandt begge gange, som den eneste i klassen. Stort til lykke med det! Og nej, det er aldrig sket tidligere at Max har vundet hverken 2, 3 eller 4 rallyprøver på én dag :-)

Ingen kommentarer: