søndag den 30. juli 2017

Skøn dag i Roskilde


Sydkystens Hundeskole holdt i dag dobbelt rallyprøve på Dansk Hundeskole Roskildes dejlige arealer i Vor Frue med Ditte og Johanna som dommere. Det blev en dejlig dag på flere fronter, jeg vil starte med mine egne prøver.

Første championklasse var hos Ditte. Lille Bjørn havde supergodt fokus, men var ikke helt med i nogle vendinger, så vi fik en 13’er, 2 ommere, han ramte springet og så 3 x 1. 75 point og 8. vinder


 
Max startede med at løbe flere gange, lige inden vi kom på banen. Han kan bare ikke lide det sted. Da vi først kom i gang, var han bestemt ikke helt med, der to ommere og 8 x 1, heraf 6 for snus. 86 point og 5. vinder.
 

Anden championklasse var hos Johanna.


Lille Bjørn gik det måske allerbedste jeg har oplevet. Han var på hele tiden, og det føltes fantastisk! Vi mistede cirkel rundt om fører, og derudover 2 x1. 88 point og 3. vinder.



Endelig skulle Max op hos Johanna. Igen nogle smutture inden vi kom på banen, noget dæmp i starten – slikkede sig om munden i feltet (øvelse 1) – men alligevel var han med hele vejen. Næstsidste skilt – springvandet – mistede vi også i ommeren .- og derudover er vi kun trukket for 2 point, dvs. 85 point og 5. vinder.



Ok point, men ikke prangende, det positive er at det er ganske få 1’ere.

Lille Bjørn gik virkelig en flot prøve 2, og det var en førerfejl der kostede 10 point.

Max’ prøve 2 var også ganske fornuftig; selvom han ikke var rigtigt på, så udførte han øvelserne. Det mistede springvand havde Annie helt styr på. I den retning, vi gik, var der en hund på skødet af sin fører, og det var for meget for Max. Desværre et kendt billede, men dog en forklaring.

Jer er naturligvis meget tilfreds med begge hunde, og har fået bekræftet at Lille Bjørn er det sikre kort til DM. Han kan komme finalen og han kan ende på sejrspodiet på en god dag. Og den dag kunne godt være på lørdag :-)

Jeg oplevede og hørte en masse andet positivt fra dagen. Men det jeg glædede mig ubetinget mest over var Amandas fantastiske førerarbejde med Dumle og Osseau. Jeg bad Anita om at skrive en blæreblog, og det kom der: Rallyweekend = Blære-blog:-)))) .

Specielt Dumles første prøve (hos Johanna), som jeg filmede, var magisk. Totalt kontrolleret førerarbejde, perfekt støtte af Dumle hele vejen. Jeg kan godt sige, at jeg holdt vejret ret længe under den sidste del af banen, for jeg håbede så meget at de bare ville fortsætte og fortsætte. Det gjorde de, de fik 98 point og blev 3. vinder, slået på tid af to andre med 98 point. Vi var vist nogle stykker der fik tårer i øjnene over det fantastiske samarbejde!



Formiddagen og første del af eftermiddagen havde vi fint vejr. Ved 13-tiden begyndte det at regne, og der kom også noget torden og lyn ret tæt på. Vi holdt lidt pause, men heldigvis drev uvejret over, og vi fik afsluttet prøverne i det skønneste solskinsvejr.



Dagens allerbedste oplevelse fik jeg til allersidst, da Amanda fortalte at hun (og Anita) havde en gave til mig. Det var totalt uventet og en fantastisk gave: en vidunderlig tegning af Megan. En meget smuk tegning, og jeg fik tårer i øjnene af glæde både over tegningen, og tanken bag gaven. Tusind tak Anita og Amanda!

Ingen kommentarer: