onsdag den 26. juli 2017

Status på træningen

Diverse udstyr til musik-delen, inkl. et dødt legetøj (foto: Anita)

Der bliver trænet på mange forskellige fronter for tiden, og der var været godt gang i den de sidste dage: søndag (NW), mandag (Rally), tirsdag (Rally & NW), i dag (FS & HTM) og i morgen (6+).

Det er passende med en kort status synes jeg.

Rallytræningen kører på skinner, både Lille Bjørn og Max er i virkelig god form, jeg glæder mig til DM med Lille Bjørn (og forhåbentlig Max) og siden Årets Hund.

Vedrørende DM er jeg blevet spurgt, hvem jeg helst ville stille med, hvis jeg skulle vælge én hund. Jeg kan jo ved at afmelde Lille Bjørn få Max med :-) Svaret er nemt, jeg ville vælge Lille Bjørn. Max har mange gode år endnu. Lille Bjørn har måske ikke; han har grå stær og lidt med ryggen indimellem. Og så kan Lille Bjørn på en god dag gøre det bedst af de to.

Nose Work træner jeg ikke ret meget hjemme, men træningen hos Lonni har virkelig gjort underværker, og Max udvikler sig fantastisk. Den eneste prøve, vi er tilmeldt, er 8. oktober, men der kommer flere. I starten af august starter Lille Bjørn også sin Nose Work træning, naturligvis også med det mål, at han skal til prøve.

Så er der alt det med musikken :-)

Anita og jeg mødtes i eftermiddags og trænede godt en time, og jeg generer vist ikke nogen, ved at skrive, at vi var lidt rustne … Jeg gik Lille Bjørns HTM1 program to gange, og det føles virkelig godt. Første udgave var fin, Anita mente Lille Bjørn måske havde været endnu skarpere, hvis han også var blevet belønnet undervejs – det havde jeg helt glemt.

Anden gang var superflot. Et lille lækkert program, der passer os godt. De to svære positioner først, derefter noget nemmere, alle sammen positioner og retninger, vi kan fra LP/rally. En lille historie med lidt simpel koreografi. En iørefaldende sang (Kim Larsen: Dengang da jeg var lille). Jeg glæder mig virkelig til at debutere med det 14. oktober.

Et nyt stykke legetøj, som ikke overlevede (foto: Anita)

Max og jeg skulle prøve vores FS1-nummer, som vi ikke har gået meget længe, og som vi skal gå for sidste gang 2. september. Det gik virkelig forrygende. Det var med belønninger undervejs, men Max kunne næsten det hele på ren verbal kommando, han var superglad, det var en fornøjelse.

HTM3-nummeret har jeg arbejdet med på papiret, der skal bygges på historien og indarbejdes links i de passager, som jeg til summer camp bare gik lige ud eller baglæns. Max var fint med, men som Anita kommenterede, var det tydeligt, at jeg tænkte en del undervejs, og så røg der lidt fokus. Men det skal nok blive et godt nummer til debuten i HTM3, også den 14. oktober på Samsø.

I morgen mødes Louise og jeg og træner 6+. Det nummer har også udviklet sig gevaldig på to fællestræninger og vores egen træning indimellem, det bliver rigtigt godt, når vi når slutningen af september, og forhåbentlig er det også i nærheden af klar den 2. september, hvor vi skal vise det i Vejen.

Så samlet set er jeg godt tilfreds med udviklingen på alle fronter, og der er planer for videreudviklingen. Det bliver en spændende trænings- og prøvesæson, der står for døren.

Ingen kommentarer: