torsdag den 23. april 2020

Summertime


Kalenderen siger den sidste tredjedel af april og forår, vejret siger sommer 😊

I går var arbejdsdag, men Kirsten og jeg nåede at udnytte det fantastiske vejr til at komme i vandet for første gang i år.

I dag havde jeg fri og det blev en virkelig skøn feriedag.

Jeg har to dejlige hunde, som loyalt bakker op at sove lidt længere om morgenen, det er faktisk mig der skal vække dem …

Morgenturen var en fantastisk tur for specielt Otto. Vi startede med at hilse på en dejlig schæfertæve på 12 uger, og de to kunne have leget længe. Så mødte vi Bølle og legede med ham, og pludselig kom Bisse og Molly og flere andre, og så var der 8 hunde, der legede.

Jeg fik morgenmad og derefter tjekkede jeg firmamail – der var intet, jeg skulle tage mig af.


Kirsten og jeg var oppe i centret og handle og da vi kom hjem, fik vi morgenkaffe og kaffebrød på balkonen, mens hundene fik kødben i haven.

Det var en dag, hvor der ikke rigtigt skete noget, der er værd at skrive om, men en dag der alligevel indeholdt alt muligt, en rigtig slapperdag, som blev nydt i rigt mål.



Kirsten og jeg kom i vandet igen, og vi fik grillmad for anden gang i år.

Jeg fik læst nogle af novellerne i Sherlock Holmes’ eventyr, 3. bind i Den nye komplette Sherlock Holmes-udgave, den ene fantastiske novelle efter den anden, som jeg nyder i fulde drag.

På hundetræningsfronten kom der en god udmelding fra Gitte Freytag i går, hvis alt går, vel går nordisk træning i gang igen fra næste torsdag.

Jeg har tilmeldt et onlinekursus Platform trin 1 med Sonja Johannessen som instruktør, og har som første del fået lavet en platform i dag. Sonja har lavet en fin video, der beskriver, hvordan man kan lave en platform, jeg blev i helt godt humør af at se den!

Jeg krydser fingre for at Amanda laver et rallykonkurrencehold igen, som Max og jeg kan deltage i.

Og at Johanna laver noget til Otto og mig.

På lørdag skal jeg deltage i et Hoopers introduktionskursus hos Merete, Kirsten mener, at jeg må være den sidste i Danmark, der bliver introduceret til det 😊

Alle, der lægger budget, har formentlig en post for uforudsete udgifter. Det er formentlig de færreste der har budgetteret med uforudsete indtægter … fx en lottogevinst, der får budgettet i balance 😉 Men jeg får desværre lidt indtægter på den konto, der drypper 198 kr. ind i ny og næ, tilbagebetalt gebyr fra aflyste rallyprøver.

Det er træls med aflyste prøver, og mon ikke de penge kommer i spil igen meget snart?! Mine er øremærket til hunde aktiviteter 😊

Ingen kommentarer: