lørdag den 17. april 2021

Inspiration

En dejlig vin!

Så er første runde rallytræning hos Camilla (Absolut Hund) gennemført, og det har været en dejlig oplevelse, som man kan læse i tidligere indlæg. Jeg ER tilmeldt næste runde med både Otto og Max 😉
I dag fik jeg igen meget præcis og superanvendelig feedback. 

Rallybane ;-)

Otto var MEGET tiltrukket af underlaget, og der kom en del udfald undervejs, men når han var på, var det flot. 

I anden runde skulle jeg have fokus på at belønne variabelt, og bare gå uden at udføre øvelserne, bare fri ved fod. Rigtigt godt tænkt af Camilla! Det var for at bryde mønstret, hvor Ottos adfærd er styret af om vi skal udføre en øvelse eller ej. Han skal bare synes det er fedt at gå med mig på en bane med rallyskilteholdere. Det er helt i tråd med det jeg har gang i forhold til Ottos fri ved fod, så det var meget perfekt. Og det virkede! 

Max gik en ekspertbane, og mit førerarbejde var bestemt ikke den store støtte for ham i første omgang. Jeg brugte hænderne, så det skabte forvirring, og jeg var slet ikke tilfreds med mig selv. Max er totalt fokuseret på mig, og ALLE fejlene, ja, jeg har skrevet det før, skyldes, at jeg gør noget, der er uklart, eller slet ikke gør noget ☹ 

Camilla fik mig sat godt op til næste runde … de sidste skilte fra 12 til 18, var superflotte, så det var bare at klø på. Det gjorde vi, og gik en fantastisk bane. 

Den anden bane er noget af det bedste vi nogensinde har gået, og så er der ikke så meget mere at sige til det, andet end at huske, hvad jeg gjorde: Max var varmet op, han gjorde alt det vi havde trænet (uden mærkelige håndtegn fra mig), og da vi først var kommet i gang, var der slet ingen lyd. 

Jeg fik også talt med Camilla om mål med begge hundene i rally, det er kun nogle få andre jeg har vendt dette med, men nu er jeg afklaret: 

Otto: vi bliver i begynderklasse indtil jeg kan gå begynderbaner til mentalt 100 på både venstre og højre side. Jeg har ikke noget mål om at komme til DM eller ÅH – hvis jeg kvalificerer mig, er det bonus. Alle prøver i begynderklasse er ren træning. Jeg kan godt spinde en ende over dette, men det er der ingen grund til, for det føles helt rigtigt og så bliver det bare sådan. Otto og jeg hygger os sammen når vi træner, det bliver vi ved med, og jeg har ikke travlt med at nå ”videre” i rally. 

Med beslutningen i går om at begynde at træne mod at debutere i FS, kommer der også anden træning ind i billedet, og jeg glæder mig vildt til at udvikle et FS-nummer fra grunden med Otto. 

Max: jeg har mentalt arbejdet lidt med, at vi gerne ville på landsholdet i rally, og det ville være en fantastisk oplevelse, hvis vi gjorde det. 

Kunne vi komme på landsholdet? 

De objektive kriterier er, at der er udtagelseskonkurrencer den 14.-15. august 2021, og top-15 baseret på de to bedste resultater af tre kommer i en finale søndag eftermiddag, hvorefter top-5 udtages til landsholdet og nr. 6 og 7 bliver reserver (groft sagt). Jeg tror godt vi kunne komme i top-15, jeg tror også på en god dag, at vi kunne komme i top-7. 

Men hvis jeg skal være ærlig, så skal der lidt held til. Jeg har jo den store fornøjelse at dømme en masse dygtige championhunde, og hvis jeg stod som landstræner og skulle udtage et landshold, ville jeg ikke udtage mig selv – vi er ikke stabile nok, vi mangler den sidste skarphed til at kunne præstere godt (næsten) hver gang. Ja, vi kan arbejde med det, og vi kan godt gøre det rigtigt godt til kvalifikationsprøverne, men jeg har besluttet, at jeg ikke tilmelder kvalifikationsprøverne. 

Max og jeg har forhåbentlig mange gode år i os endnu, og vi fortsætter ufortrødent i rally – fordi vi synes det er en fantastisk hundesport – og i NW. 

Chateaubriand med tilbehør

Vinen på billedet fik vi til chateaubriand, svampe, kartofler og salat til aften. Det er en fantastisk vin, som muligvis skulle have haft nogle flere år i vinreolen, men det var allerede nu er fantastisk glas vin, som blev ved med at udvikle sig i glasset, og hvor jeg bare kunne ærgre mig, da der ikke var mere 😉 

Vinen var ekstraordinær, og jeg nød den ekstra meget, fordi det var en gave fra en ven, som betyder meget for mig, og som havde udvalgt den specielt til mig.

Otto og Max hjalp med statusoptælling af præmier og scorede en hver ;-)






Ingen kommentarer: